anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý deň, nedokážem si vysvetliť jeden jav, ktorý som nazval "strach z pravdy". Poznám osobne niekoľko ľudí, ktorí sa zaujímajú o spoločenské javy, o politiku… ale sú akosi zabednení v jednej názorovej línii, najčastejšie v tej, ktorú razia mainstreamové médiá. Akonáhle sa objaví niekto, kto čolen začne predostierať iný pohľad, okamžite rázne a tvrdo končia diskusiu a odmietajú sa baviť na tému. Ako keby mali strach z toho, že by sa mohlo ukázať, že ich názor, ktorý si (neviem, z akého dôvodu) takto pevne osvojili, by mohol byť mylný. Ja to neviem pochopiť, pretože nie je pre mňa žiaden problém zmeniť názor na vec za 3 sekundy akonáhle narazím na niečo, čo môj názor poopraví. Prosím Vás o vysvetlenie, alebo o link na zdroj, kde sa k vysvetleniu tohto javu dostanem. Jedná sa o mojich kamarátov, rodinu…Ďakujem.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milý Dalibor, jInak to souvisí s úctou k bolesti předků, k prostředí v dětství, a bohužel taky s nevelkou individualizací, s potřebou patřit k davu, kde je bezpečněji, se strachem z chaosu, když ztratím důvěru v média, co mi zbyde? svět bude nebezpečný… přiznat, že jsem mohl leta podléhat iluzi…. a co když i to další je iluze… zdroj jednoznačný nevím… obecně sociální psychologie… je to posbíráno z různých zdrojů a ze života…