Dobrý den, Potřebuju se s tím někomu svěřit už dlouho, ale zatím sem v nikom nenašla důvěru….Psala jsem email na Modrou Linku pro děti a ty mě odkázali na odbornou pomoc. Je mi 16 let. Před třemi lety sem měla zdravotní potíže k jejichž diagnóze se dostalo až po roce. Zjistili mi, že mám nefunkční žlučník a to je důvod toho, proč je mi neustále špatně od žaludku. Rok jsem se trápila s neustálými žaludečními potížemi, také zvracením a nikdo nevěděl, co se děje…Příbuzní mě začínali mít za simulanta a věřte, že jsem si ani já nebyla sama sebou jista a propadala sem této myšlence, stejně jako oni….po zjištění obtíží, které vycházeli ze žlučníku, mi nasadili kapky a také velmi přísnou dietu na rok…teď jím normálně, ale můj problém spočívá v tom, že se nemůžu zbavit předchozích zkušeností. Vždy večer před spaním mám panickou hrůzu z toho, že se ráno probudím se zvracením, mám panickou hrůzu z toho, že něco někde chytnu (mluvím o střevních chřipkách). Mám strach, když odjizdim někam dál od baráku (třeba jen k babičce), že mi bude špatně a předem vždy vymýšlím, co a jak budu dělat, kdyby mi náhodou bylo zle od žaludku. Nedokážu se zbavit pocitu, že se to vrátí. Nějak se nemůžu vyrovnat s tím co se stalo. Stačí, když je někomu v mé blízkost špatně a třeba zvrací a já ho strašně lituju, strašně a zároveň mám strach, abych to nechytla. S rodiči o tomhle mluvit nedokážu, nepochopi to a hned by mě odsoudili a zároveň se na mě zlobili ať jdu s těma věcma do háje, ať na to furt nemyslím a ať nejsem hypochondr. Prosím, já jsem zoufalá a ocenním jakoukoliv radu. Děkuju.

Milá Míšo, víte, oni vás odkázali na odbornou pomoc, protože si neuměli představit, jak pásemnou formou vás instruovat – popravdě – já taky ne… 1. Je potřeba propustit strach jako formu emoce, energie – meditace… 2. ovládnout své myšlenky – na místo strachových, které se mění až v obsedantní je třeba je nahradit konstruktivními… např. důvěřuju, že vše bude ok, protože i včera bylo vše ok, a důvěřuji sobě, že pokud něco přije, poradím si s tím… důležité je přežít… děkuji, že již se příčina našla… Můžeš si s tím hrát sama vedena intuicí… Můžeš rodiče poprosit o spolupráci s psychologem (u mne vhodná technika KERP). Držím palce.