anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, mám zdravotní problém, který se velice negativně promítá do partnerského vztahu a nevím si rady. Je mi 25 let a od cca 19 mám dianostikovanou endometriozu. Podstoupila jsem už několik operací a taky umělé oplodnění, díky kterému máme zdravého téměř dvouletého syna. Nemoc je ale bohužel zpět. Kvůli dalším zdravotním problémům u mě není možná hormonální léčba, pouze další operace (od porodu už mám za sebou 2) a nebo odebrání obou vaječníků – čili trvalý přechod.Navíc vzhledem k mým dalším chorobám nelze tento stav ani ničím kompenzovat. Dost se toho bojím, jelikož moje maminka podstoupila stejnou léčbu, když jí bylo 35 a má velké problémy, jako je silná obezita, osteoporóza, která způsobuje to, že je již velmi špatně pohyblivá (nemá ani 50 let), alopecie a mnoho dalších. Je už několik let v invalidním důchodu. Zní to hrozně, ale nechci dopadnout jako ona, a to ještě o 10 let dřív. :-( Lékaři si vůbec nevědí rady, jen beru silné léky od bolesti a chodím na zákroky. Navštěvuji momentálně již třetí centrum specializované na tuto nemoc a stejně mi nedokáží pomoci. A teď k mému partnerství. Kvůli nemoci a bolestem nemáme téměř žádný intimní život. Někdy se silným sebezapřením a často díky užití analgetik přetrpím pohlavní styk, ale ani příteli se to nelíbí, když vidí, jak u toho trpím, svíjím se bolestí. Provádíme nějaké alternativní možnosti, ale to mu nestčí. Již několikrát padla řeč na to, že by si manžel hledal uspokojení jinde. Já si to už i dovedu představit, jako muž má právo na tento život. Ale nevím, jak nastavit pravidla, aby se to nějak nevymklo z rukou a neutekl mi s nějakou slečnou od rodiny. Další problém je špatný vztah s mou rodinou, kdy maminka nemá ráda mého přítele, protože se jí zdá, že je ke mně hrubý a taky mě neustále srovnává s mladší sestrou, která studuje VŠ, je krásná a úspěšná, zatímco já jsem dle jejího názoru neschopná a zpackala jsem si život (brzké pořízení dítěte, špatná volba partnera). Máte pro nás prosím nějakou radu? Myslíte si, že toto může fungovat (za určitých podmínek)? Případně co jiného byste navrhovala? Moc Vám děkuji za odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá Majko, možná by pro vás byla vhodná pravidelnější podpůrná setkání s psychologem a zharmonizování pocitů, emocí v rodinných vztazích… Za zvážení stojí konzultace s Rudolfem Pitrou, Jiřím Lexou či Miloslavem Hrabicou…. Svatební slib je v dobrém i ve zlém… ne v dobréma a dobrém… možná by si manžel mohl pohovořit v duchu s panem Markem Ebenem… Ale je pravda, že to není na vás, abyste tento slib vymáhala, protože tím by situace nenabyla rovnováhy. Holt dnešní lidi chtějí vše a mají pocit, že na to mají právo… a pak přijde "osud"/překvapení života a zjistí, že vše je jinak… Držím palce.