Dobrý den, píšu Vám, protože potřebuji radu ohledně mé mamky. Už od 16 let je s mým otcem, vzali se a postupně měli dvě děti. Sestra už několik let bydlí od rodičů a já bych se do státnic také ráda odstěhovala s přítelem, problem je v tom, že mám strach o mamku.. Otec je manipulátor, vyčítá jí, když jde jednou za čas s kolegyňema na kafe, když se vídá se svou sestrou, hlídá ji, nejraději by byl, kdyby byla celý den jen doma, vařila a obsluhovala ho. Mluvila jsem o tom s ní tolikrát, aby se to pokusili změnit nebo se s ním rozvedla. Je nešťastná, trpí depresemi, méněceností, nikam nechodí kvůli jeho výčitkám, ztratila chuť do života.. K psychologovi nechce, bojí se, že by mu to musela říct a on by se ji vysmál, že je blázen. Nedokáže žít šťastně s ním, ale zároveň žít bez něj. Co mám ale dělat? Vidět jak se trápí, neustále brečí, vidí všechno černě, jako by pro ni život skončil a čeká, že příští bude snad lepší. Snažim se ji občas někam vytáhnout, být tu pro ni, vzít ji na cvičení,povídat si s ní, ale nevím a neumím ji z tohohle dostat.Nebýt jí, tak už bydlím dávno jinde, s otcem je těžký život. Poraďte mi prosím, jak bych jí mohla pomoci, aby byla znova šťastná? Za jakoukoliv radu děkuji

Milá Míšo, víte, taky bych přála lidem štěstí, lásku a mír… přát můžeme, ale jak sama začínáte tušit, nejsme omnipotentní a zona našeho vlivu končí u našeho močového měchýře a když se snažíme, tak na rozšiřování našeho vědomí. Z toho plyne, že vy se potřebujete smířit se svou bezmocí a s tím, že mamka si svůj život sama řídí, tvoří a vybírá jak nejlépe umí a chce… Svou bolest z toho propustte, uzdravte… mamce řekněte, že kdyby chtěla… může počítat s vaší podporou… Držím palce.