anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, je mi osmnáct let a už skoro tři roky mám problém s jídlem/se sebou. Ukotvil se ve mně špatný vztah k jídlu a k sobě, což jsem si už připustila, jelikož vím, že to není normální. Před lidmi nedokážu jíst, protože by si o mně mysleli, jak jsem nenažraná a jak jsem tlustá, hloupá a příšerná, ale když jsem sama, samozřejmě to kompenzuji (velkým množstvím jídla), jelikož dlouhodobě už nedokážu nejíst. Vím, jak jsem tlustá, ale ostatní mi tvrdí opak. Čím dál více lidí mi také kontroluje jídlo a má připomínky, což mi ještě víc ubližuje, protože to, co vidí, že jím, není ve skutečnosti pravda. Dříve jsem delší dobu nejedla (jedla málo) a pak delší dobu jedla normálně (hodně), ale teď už je to pravidelně že ve škole nedokážu jíst a doma to večer doháním. Nesnáším se za to a strašně moc se stydím. Vím, že by se mělo jíst pravidelně atd., ale mně to před ostatními nejde. Jedna paní učitelka se mi nabídla, že se jí můžu svěřit se všemi těmito problémy a všechno jí říct, ale já o tom moc mluvit nedokážu, protože se opravdu strašně moc stydím za to, co dělám (protože jsem se to několikrát snažila vyzvracet a projímadla taky občas použiji – ano, vím, jak je to špatné, ale v tu chvíli to nějak jinak nejde) a jak moc a co jím. Taky se stydím, že vlastně lžu všem kolem sebe, zejména pak rodičům. Také se strašně moc bojím, že všechny zklamu, protože možná nedokážu to, co po mně chtějí. Netuším, co mám dělat a jak se učitelce svěřit (jak jí to říct). Poradila byste mi s tím prosím? Děkuji moc, Janča PS: snažím se s tím bojovat už déle, ale už nevím, kam dál

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá Jančo, představ si, že jsi dobrá vílá, která má ráda lidi i mladé holky. Opravdu si s tou představou chvíli hraj. Pak si představ, že se jako ta víla díváš na holku jako jsi ty… můžeš si jako ta víla přečíst její psaní a poradit ji – krok po kroku… s láskou ji vést těmi kroky (můžeš mi ty kroky poslat…) Můžeš si sednout před zrcadlo a povídat si s ní. A pak zas být tou, která se cítí vílou milována a krok po kroku ty věci dělat. Můžeš požádat rodiče, abyste spolupracovali s psychologem, který tě bude provázet…