anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, s manželem jsme 10 let a máme 2 děti. Manžel podniká a tudíž péče o děti je spíš na mě vč. zapojení prarodičů, kteří vodí děti do školky, protože brzo ráno chodím do práce. Mám poměrně dobrou práci, v práci hodně komunikuji s lidmi a je mi tam fajn a se všemi vždy vyjdu. Po práci vyzvednu děti, postarám se o ně, se starší píši úkoly a večer bývám poměrně unavená. Manžel je zvyklý v práci řídit lidi a tak se snaží doma řídít i mě. Někdy mu říkám, že nejsem jeho zaměstnanec. Jednou za čas cca měsíc to prostě nevydržím a vybouchnu. To je pak mezi námi vyřčeno spoustu nehezkých slov a spoustu jiných vyhrožování, které nemyslím vážně, ale chci ho šokovat. Bohužel po posledním incidentu manžel trvá na tom, že pokud se nezačnu léčit, tak se ke mě bude chovat jako k cizí osobě, což dělá. Spává mimo ložnici, téměř nekomunikuje. Doslova mi řekl, že bych se měla léčit a brát prášky a pokud to neudělám, tak se tak bude chovat. Nevím co mám dělat. K dětem se naopak chová velmi hezky. Také sem tam zajde za kamarády. Já když jdu s kolegy (vč. žen) jednou za měsíc do hospody, tak je to špatně. Nemyslím si, že by měl jinou ženu – nepátrám po tom. Prosím o radu, co dál. Rozhodně chci zůstat v manželství kvůli dětem.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá Il, slova jsou velká zbraň, asi jste jimi ranila citlivou podstatu vztahu muže k vám. Takže doporučuji přistoupit na doporučení manžela, jít k psychologovi. Kdyby jste šla ke mně, následně bych vás požádala, zda by mohl přijít i manžel, že bych ho ráda poznala a znala i jeho vnímání… (vy popisujete, že vztah má problém, že problém je vícevrstevný…- proto by bylo vhodné pracovat s oběma, ale v tuto chvíli nedoporučuji to prosazovat…) Přeji vše dobré.