anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den,jmenuji se Pavel jsem z Prahy 5 a je mi 67 let.Před třemi lety si manželka přivodila (po zvednutí těžkého předmětu),Entezopatii spojenou s Fybromyalgií (podle Mudr.Barny,Prof. P.Koláře a dalších odb.lékařů,neléčitelné) tři roky intenzivní léčby a utrácení statisíců žádný výsledek.Žena trpí bolestmi a vyhrožuje sebevraždou.Odmítá navštěvovat specialisty včetně Psychiatra prostě už to vzdala.Bydlíme v rodinném domku,nechal jsem ji zřídit masážní vanu, krytý vyhřívaný bazén ale není to k ničemu.Přestává chodit pokud jde je chůze triskní.Když ji nechám odvézt sanitkou tak ji vyšetří a odvážím si ji zase domů.Mám morální zábranu ji nechat umístit v psychiatrické léčebně.Její maminka která má špatnou pohyblivost a je jí 90 let chce skákat z okna nemá se o ni kdo starat tak letam jen Já.Ke mně se stěhovat nechce že by to psychicky neunesla (bydlí na P-4). Všechny tyto negativní vlivy na mne působí depresivně a nevím jak dlouho tomu odolám zatím z toho mívám jen hodně vysoký tlak.Prosím o radu. Děkuji Pavel.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milý Pavle, nedivím se Vám, zkuste si udělat program dne, týdne tak, abyste se měl vždy na co těšit – třeba Uneversita třetího věku, výlety s důchodci… Udělal jste maximum – a potřebujete dopřát radosti i sobě… Existuje také "domácí péče" – najděte přes Sociální odbory instituce, která zajištuje péči, obědy… Zajděte třeba do Občanské poradny a zkuste si tam udělat plán, krok po kroku, jak na to. Na psychologické úrovni si pořebujete pojmenovat zasunuté emoce, které vám dělají vysoký tlak – naštvání, vztek, pocit viny, pocit tlaku, že musím… Pak je třeba je plynule přijmout – přepracovat – rozpustit. Můžete zajít k psychologovi, třeba i ke mně. Držím palce.