anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den,moc Vás prosím o radu -mému synovi je 15 let šíleně s ním cloumá puberta změnil se v chování ,odmlouvá není zodpovědný,ale nejhorší je že se mu nechce chodit do školy.Navštěvuje SOU a od začátku září je to po třetí ,s manželem mu pořád domlouváme a nějak to nepomáhá ,vždy naslibuje a nikdy nedodrží v 9.tř.jsem s ním byla u psycholožky a ta mi řekla ,že je v pubertě a to bylo vše ,nevíme jak můžeme razantněji zasáhnout,on si prostě neuvědomuje ,že ho mohou ze školy vyloučit,a nebude vyučený, jsem z toho velmi neštastná ,děkuji za odpověd Renáta

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Renato, Je dobré vědět, co jste vyzkoušeli a co nefunguje. Váš syn je již ve věku, kdy by si měl být vědom zodpovědnosti za své činy… nedoporučuji přílišnou shovívavost. Syn musí vědět, že nebude-li plnit to a to, bude následovat to a to… a že vy to za něj žehlit nebudete… Milá Renato, vyloučení ze školy není konec světa a může to být pro syna velmi cenná zkušenost za předpokladu, že ho nebudete následující měsíce živit, ale že budete trvat na tom, že bude pracovat a přispívat na domácnost. Může to být cenější zkušenost, než pobyt v SVP. Nenechte se ovládat strachem… syn si pořizuje takové životní zkušenosti, které potřebuje… nepřebírejte zodpovědnost za něj, tím byste mu prokázala medvědí službu… Pro konkrétnější možnosti vaší rodiny je možné dohovořit si osobní konzultaci.