anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, chtěla bych slyšet radu od odborníka a nezávislého člověka. Jsem s přítelem 9 let, z toho 2 roky ještě jako vdaná za exmanžela. Netvrdím, že mému rozvodu nepomohl, ale došlo by k němu tak jako tak. Přítel stále ženatý je. Já mám 1 dítě z předchozího vztahu a přítel dvojčata ve věku 10 let. Dlouhou dobu jsme se vídali bez jeho dětí, protože se bál je do toho zatahovat, ačkoliv už dlouhou dobu musely tušit. Vím, že to bude znít jako klišé, že to vypadá, že mě má přítel jen na hezké chvilky, ale už to tak dávno není, manželka už dlouhá léta o našem vztahu ví, přítel večer chodí ke mě a přespí, sexuální styk s manželkou neprobíhá téměř od začátku našeho vztahu, víkendy trávíme spolu na chatě, kterou spolu budujeme. Toto lze, protože bydlíme kousíček od sebe. Opravdu vím a cítím, že mě považuje za životní partnerku. Svým dětem mě představil teprve loni na společné dovolené, kde jsme si rozumněli, ale asi úplně nepochopili, že nejsem jen kamarádka. Jeho syn se situací docela srovnal a jezdí s námi a mým synem na chatu, ale jeho dcera se od té doby zatvrdila a odmítá mě vidět a jakkoli se mnou komunikovat. Jsem ze situace nešťastná i proto, že nám to dost zasahuje do života. Nemůžeme nic podnikat společně atd. Myslím si, že je to i proto, že přítel i nadále kvůli dětem bydlí se svými dětmi a manželkou, i když s nimi tráví minimum času. Bojí se, aby ho děti nezatratily a proto s nimi i nadále zůstává. V našem okolí se totiž takové případy vyskytly. Manželka si žije svůj život, ale rozvést se nechce, protože se má dobře, přítel má slušně rozjetou firmu. Nevím co mám dělat a jak řešit situaci s jeho dcerou. Rozejít se nechci, to už jsme si řekli, že to spolu zvládnem a že chceme být a žít spolu. Přítel má sice zájem to s dětmi nějak vyřešit, ale neví jak. Já osobně si myslím, že by se s tím časem srovnala, ale musel by opravdu odejít od manželky. Říká mi, že jsou na sebe již dlouho "alergičtí", tak to prostředí pro děti také není ideální, i když se před dětmi snaží krotit. Proto chci, aby si přítel vyslechl odborný názor. A také zda třeba nevzít dcerku k dětské psycholožce? Děkuji za odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá Jani, spíše bych to viděla na to, abyste vy dva došli na konzultaci k psychologovi. Jaké možnosti máte vy sama za sebe? Rozejít se. Nerozejít se a trápit se tím, že je to jinak, než byste si přála. Nerozejít se a smířit se s … (i když chápu, že cítíte nerovnováhu…) - nastavit stav rovnováhy… Hospodařte s časem tedy také podle sebe…. nebudte otrokem stavu jeho dcery… když partner chce být otrokem své dcery, dopřejte mu to v dobrém a vy s ní nebojujte, jen si dělejte se svým časem, co uvážíte… (Partner by si měl ujasnit, co je to "vyřešit s dětmi" a pak jistě cestu najde…) U psychologa at se pořeší dospělí – všichni tři nejlépe… pokud se dospělí srovnají, děti jsou ok…