anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den. Mám takový problém. Je mi 16let a jsem kluk. Na základní škole mě začali kluci ze třídy "buzerovat" kvůli mým známkám( měl jsem jedničky). Došlo to až do stádia kdy jsem se nejvíce těšil na hodinu, když už tam byla učitelka. Opravdu jsem byl hodně na dně. Teď jsem na střední škole. Myslel jsem že to bude lepší, nicméně ve mě se vytvořil blok a to takový, že se snažím jakýmkoliv způsobem vyhnout nějaké kritiky na mě. Strašně mě to vždycky zasáhlo. Ať to byla i maličkost. Takže moje obrana byla se vždycky toho vyhnout, abych už nemusel zažít ty strašně pocity, které jsem zažíval. Nicméně tím že se snažím takhle bránit tak se na mě okolí dívá jako na namyšleného frajírka, ktérý všechno umí a všechno zná. Když mi někdo tohle řekne do oči, jsem z toho uplně nadně. Nemůžu z toho spát. Já už nevím co mám dělat. Říkal jsem si že to nějak dopadne, ale vzpomínky se mi pořád vracejí.Prosím vás poradtě mi. Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milý Filipe, chápu, že se ti nyní obtížně hledá pevný bod, je dobré, že zkoušíš různé varianty svého chování a poznáváš, co ti které přináší a že tušíš, proč které chování kdy volíš… Jsi nadaný kluk. Vzpomínky v tobě pracují a jsou silnější než tvoje vědomé přání být v poho… Bylo by dobré s nimi něco provést – ráda tě to osobně naučím (nebo hledej něco např. o abreaktivní terapii, focusingu – ale spolupráce s profesionálem je jistější…) Ohledně nového vztahu k sobě, nalezení pevného bodu v sobě opět doporučuji spolupráci s někým… Odkud jsi? Můžeme někoho u vás v okolí třeba nalézt (můžeš písnout na mail)