anonym Personál zeptal se před 16 roky
dobrý den! Mám 30.letou dceru, která v prosinci minulého roku porodila (po IVF) dvojčata holčičky. Děti jsou v pořádku,ale matka má od začátku problémy v chování, v přístupu k dětem (mateřství ji zklamalo, čekala od něho něco víc,měli ještě počkat, nemá se čím dobíjet, je unavená, někdy je zlá i na děti …)a pochopitelně je problém i v komunikaci s partnerem. Ten jezdí kamionem a vrací se domů třeba až za týden. Snažíme se ji v péči o děti hodně pomáhat, ale není to nic platné, za nějakou dobu se situace znovu opakuje. Nic ji nebaví, nechce o sebe dbát, nikam jít a patrnera neustále peskuje a nic neudělá dobře i když by se snažil sebevíc. Zdá se mi, že si v péči o děti nevěří, je však šikovná a obavy jsou zbytečné a děti dobře prospívají.Vzhledem k tomu, že máme psychickou poruchu v rodinné anamnéze, mám o dceru strach, ale ta odmítá jakoukoli návštěvu u lékaře nebo psychologa. Tvrdí, že taková byla i před porodem.Snažím se jí domluvit a vysvětlit, že něco není v pořádku, ale marně.Píšu i proto, že i partner mě požádal o to, aby na vyšetření šla.Můžete poradit? Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Gabi, každý je zodpovědný za sebe, to je třeba mít stále na paměti. Je dobře, že děti mají starostlivé prarodiče… jsem přesvědčana o tom, že děláte to nejlepší, co umíte a že jistě respektujete postavení rodičů. Vy i partner můžete říci dceři, co vidíte, jak situace na vás působí… také vy či partner můžete dceru seznámit s tím, co se stane, pokud bude ve svém jednání beze změny pokračovat. Partner může rodinou poradnu vyhledat sám a ženu požádat o spolupráci. Vhodná by pravděpodobně byla pravidelná spolupráce s psychoterapeutem. Přeji vše dobré