Dobrý den,potřebovala bych poradit,jak zbavit 25letého syna na závislosti s telefonními hramy,čemuž se věnuje téměr neustále,i doma,i práci,když má pauzu,i u mne na návštěvě,takže mi skoro nevěnuje pozornost.Přitom klepe nohama,alespoň většinou ,co já mám možnost vidět.Myslí si,že závislý není a rozčiluje ho,když mu říkám,že to není v pořádku a nedbá ani toho,že to vadí jeho partnerce,se kterou bydlí.Mám z toho obavy.Jinak jinou závislost kromě kouření nemá.Dále mne trápí,že již několik týdnů po ránu netuším,co je za den a musím si vzpomínat odvozováním co bylo,nebo má být a i přes den se mi to stává.Je mi 55let.Beru od února denně Neurol 0,25mg,občas vyjímečmě i dva,jestli to není po něm.Jinak jsem začala před týdnem brát od praktika napsaný Sertralin,než začne působit,zatím beru ten Neurol.Poté ho vysadím,aby nevznikla u mne závislost.Beru ho proto,že všechno si už od malička moc beru a mám tendenci vidět vše v tom negativnějším světle.Zajímalo by mne,do jaké lékové skupiny patří Sertralin a jak dlouho se může brát.Nemám to doma jednoduché,starám se 3roky o nesvéprávnou osobu,u které bydlím a stresuje mne to.Ráda bych tuto siruaci brala s nadhledem.Děkuji a hezký den Dagmar

Milá Dagmar, K synovi: 1. Pomáhejme tomu, kdo pomoci chce. Syn o pomoc nestojí, až bude chtít, bude ho řešit… 2. Rozlišujme, kdo je držitel problému a zodpovědnosti za něj a kterého… (syn je zodpovědný za sebe, svůj čas i životní styl; vy se trápíte tím, co dělá syn, vaše pouto, váš pocit zodpovědnosti za něj je u potíží u Vás.) Vaše orientace: svěřte se spíše neurologovi/psychiatrovi a požádejte o správnou diferenciální diagnostiku na odborném pracovišti – nebojte se toho, včasná podpůrná léčba může být dobrou volbou a nebo můžete naopak získat uklidnění, že jste v pořádku, že se jedná o efekt z "přetíženosti". 3. sertealin – antidepresivum http://farmaceutika.info/sertralin-actavis-100-mg 4. doporučuji naučit se meditace, jet na semináře osobního rozvoje třeba i jógy, konzultaci/e s psychologem… i pohled z vcholků hor pomáhá navodit nadhled… - můžete se nastavit, ráda vás něco naučím či prodiskutuji a dám inspiraci…