anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, potřebuji se někomu svěřit se svým psychickým problémem. Vždy jsem byl introvertní člověk, ale dokázal jsem být mezi lidmi, ale po začátku prázdnin můj zájem o přátelé a rodinu rychle upadl… Rychle se naštvu a většinou mám neutrální náladu a nebo smutnou, ano dokážu se i zasmát klidně se bavím přes Skype s dvěma kamarády a směji se klidně 2,5 hodiny, ale vždy to opět přijde… smutná nálada, pocit méněcennosti atd… Už nechci chodit ven občas zajdu na kolo, ale vyhýbám se davu, když jsem mezi lidmi mám pocit knedlíku v krku, vaření obličeje a potím se. Před chvilkou jsem se rozbrečel, když jsem zapomněl na čaj(zůstal na lince), který mi mamka ve spěchu vařila a já ho nechal přes 2 hodiny ležet. Je toho hodně co bych chtěl říct, ale ve zkratce to tahle myslím stačí. Je mi 16 a vím, že to co jsem napsal je dost chaotické ale neumím to napsat lépe je to pro mě těžké.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milý Stando, bylo by třeba pro Vás užitečné, kdybyste si začal psát deník i o tom, jak se cítíte. Můžete si vytvořit vnitřní dialog např. mezi smutným/emotivním a rádcem… Je dobré se nehodnotit, nesoudit. Přečtěte si knihu Miluj svůj život. Naučit se pracovat s emocemi např. focusingem. Pro klid a vztah k sobě se mohou hodit i: https://www.youtube.com/watch?v=lpSv91OAY3s – delší https://www.youtube.com/watch?v=OI9tgB5n5Lw – krátké https://www.youtube.com/watch?v=JNsGDZ_5IaM – sebeláska https://www.youtube.com/watch?v=veUU8yHQUrg&index=2&list=LLzxPmwRBunofl-Ihq8TQHEw – Božská Meditace https://www.youtube.com/watch?v=v3vchhzR1Fg – udržení klidu https://www.youtube.com/watch?v=AkXwz8FmXHc – tibetské umění jak vyjít s lidmi držím palce.