anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den bude mi 17 let a trápí mě problém s mojí psychikou, začalo to problémy se spaním, vůbec nevím z čeho by to mohlo být, mám podezření jestli to není z toho, že na nás jednou klepal soused asi ve 3 ráno a já jsem se toho leknul, když mě to probudilo. Poté jsem to řešil s doktorkou, napsala mi půl tablety na den Lexaurinu na uklidnění.Poté se ten spánek trošku zlepšil s tím že občas tam opět byli problémy, asi měsíc na to se mi začala zhoršovat krátkodobá pamět, třeba když jsem chci něco udělat tak po chvíli nevím co jsem chtěl udělat ale to se stává málo kdy a nebo když něco někam položím a nesoustředím se na to tak taky po chvíli nevím kam jsem to položil. Do toto jsem začal mít ještě takové spíše špatné nálady, nedokážu cítit radost když to tak řeknu, někdo řekne něco vtipného a já se prostě nezasměju. Dneska jsem měl opět potíže se spaním a vůbec jsem neusnul. A s tím spaním se spojuje ještě to že neusnu dřív jak ve 2:00 ráno, občas ano ale jen v malých případech, tenhle problém mě už doprovází asi víc jak 3 měsíce a já už se toho začínám obávat a vůbec nevím co s tím dělat. Jestli se nechat vyšetřit u psychologa nebo by jen stačili nějaké prášky, jsem z toho špatný a jsem i docela protivný i na určité lidi, asi nejvíc to odnáší moje přítelkyně ale vždycky si pak uvědomím že je něco špatně a že normálně bych takhle protivný na ní nebyl.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milý Petře, psychika někdy dokáže potrápit. Tak trochu ta na mne působí jako mírná deprese – možná by nebyly od věci na nějaký čas antidepresíva večer, která podporují i spánek – psychiatr bude vědět. Pak bych doporučovala zabývat se sebou pečlivěji. Nacházet své emoční reakce na to, co se děje. Určitě můžete také pracovat se svou psychikou skrze meditace obecné: např: https://www.youtube.com/watch?v=OI9tgB5n5Lw – krátké https://www.youtube.com/watch?v=JNsGDZ_5IaM – sebeláska nebo https://rovena.info/lecebna-meditace.html Přeji vše dobré.