Dobry den,je mi 19 let a jeste jsem nechodila s zadnym klukem,dost se tim posledni dobou zabyvam,potrebuji lasku a nevim,kde na nekoho narazit.mam hodne male sebevedomi i kdyz to okoli nechape,posledni dobou trpim depresemi,ze jsem zbytecna a k nicemu.navic me ted ceka maturita a nedovedu si prestavit mluvit pred tou komisi.nerada mluvim na verejnosti.myslim ze to psychicky nevydrzim a pred zkouskou se sesypu.i kdyz budu naucena,proste si neverim a nevim jak si zacit verit.premyslela jsem ze bych zasla za psychologem,ale nemam odvahu.vseho se bojim,nic si neumim sama vyridit,nejsem moc komunikativni a tak nemam moc kamaradu a to me taky trapi.nevim uz jak dal.ceka me rozhodnuti kam po maturite mam jit a vubec nevim pro co se rozhodnout.protoze jsem nespokojena sama se sebou doma vetsinou jsem na rodice protivna a pak me to mrzi.nevim co se mnou bude dal.prosim poradte mela bych navstivit psychologa?dekuji za odpoved.

Milá P., konzultace (spíše opakovaná) u psychologa, psychoterapeuta pro tebe jistě může býti inspirativní. Cítím, že by pro tebe bylo opravdu dobré zajít si srovnat myšlenky, postoje, názory a také získat inspiraci k poznání jak dál se sebou. Doporučuji projevit vytrvalost při práci na sobě a pro sebe. Existují různé kurzy, semináře seberozvoje, ale mám pocit, že pro tebe pro začátek bude lepší spíše individuální spolupráce… Můžeš začít tím, že budeš mít ráda tu ženu, kterou vídáš v zrcadle, hraj si s jejími půvaby…