anonym Personál zeptal se před 7 roky
Dobrý den, je mi 17 let a tento rok v červenci mi umřel dědeček. Bral jsem to docela dobře, mel jsem pocit, že jsem se s tím vyrovnal, ale teď začala škola a já odjel na intr a začaly mě přepadávat obavy z toho, co se muže stát když nejsem doma. Nelíbí se mi ta myšlenka, že travim týden nekde jinde než doma s rodinou a pokaždé večer kdyz ležím v posteli nad tím přemýšlím. Vcera to zašlo až tak daleko, že pro mě naši museli přijet, protože jsem se na intru pozvracel a myslim že je to z toho jak se takhle v hlavě stresuju. Vím že bych nad tím neměl přemýšlet ale proste to nejde, bojím se že se zblázním. Nedokážu se už ani poradne na nic soustředit bez toho, aby mě pořád napadaly myšlenky typu "Tohle stejně nemá smysl".

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 7 roky
(ted info nejen pro tebe, ale i pro ostatní – zkuste psát čárky mezi větami, lépe se to čte a vnímá smysl) Milý Dave, všichni se musíme vyrovnat s odchodem z rodinného hnízda… 17let je ten věk tak akorát… je to i tak akorát na přijetí smrtelnosti své i blízkých… je to etapa sociálního porodu a přijetí samostatnosti na emoční úrovni. Co a proč nemá smysl? Bez smrti by nebylo filosofie… https://rovena.info/strach-ze-smrti-a-deprese-dotaz-a-odpoved.html Držím palce.