anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den,těhotnou přítelkyni rozčílilo, když jsem se podivil nad tím,že při úklidu v bytě používá vodu z vany po koupeli 8 leté dcery, prý aby šetřila vodou, že to tak vídávala v dětství.Řekl jsem ji v klidu, ale rozhodně, že si nemyslím, že je to normální a hygienické a že se mi takový způsob mytí v bytě, použitou vodou z koupele i přes to, že do ní nalije přípravek na čištění, nelíbí. Následoval velký výbuch emoci a urážek z její strany, že z ní dělám špindíru, a že způsob jejího mytí je v rodinách normální, a že je těhotná, skáčou ji emoce a že ji prudím. Co dělat v takové situaci, když je konfrontace s těhotnou přítelkyní? Je lepší ustoupit, nebo trvat na svém pojetí normálnosti?kde nalézt míru, co všechno si nechat líbit, když je žena v těhotenství náladová? děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milý Petře, co umývá vodou z koupele? Podlahu? Nábytek? To skutečně vadí? Asi jste to komunikoval způsobem, který nebyl řečen s láskou k úvaze, asi jste svou pravdu vydával za jedinou správnou – použití slova normální takový pocit vyvolá snadno. (Pro ni je to normální, v její rodině je to normální) To by se nelíbilo ani netěhotné. Trvat na svém pojetí normálnosti není v partnerství efektivní. Jak vést konstruktivní dialog – můžete se objednat. Emočně reagovala s větší razancí… Byli jste oba v bojovém postavení – vy v útočném, ona obranném, takže bych nepoužívala slova "nechat si vše/tyranii líbit" . Ještě jednou vás oba zvu na konzultaci – lekci – Partnerský dialog.