Dobrý den. Mám problém s moji sestrou. Bude jí za měsíc 18let a mně je 21. Žijeme jen s mamkou, táta nás před pěti lety opustil. Mamka se zhroutila, protože na nás zůstala sama, trpí depresema a bere nějaké léky. Když přijde z práce, tak si jde lehnout. Všechna práce tedy zůstává na mně. Mně to moc nevadí, já ráda uklízim, ale ne po moji ségře. Ta přijde ze školy, ani se nepřevlíkne a hned si sedne k počítači a sedí u něj až do večera. Nic tu nědělá a když jí něco řeknu, tak je hned zle! Ona spustí hysterický křik, že jí buzeruju, že nejsem její máma, že si bude dělat co chce…atd. jen dělá naschvály, zamyká si pokoj, že chce mít soukromí…Minulý týden mi řekla, že mě nebere za sestru, že se za mě stydí, nenávidí mě..atd. Mě se to hodně dotklo, tak jsem jí v tom afektu vlepila facku…a ona mi to hned vrátila pěstí, schodila mě na zem a začala mě kopat(ona je sice mladší, ale je asi o dvě hlavy větší a o pár kilo těžší) Mě to všechno mrzí, já ji mám ráda. Když to řeknu mamce, tak to nechce řešit, jen mi říká pokud jí nechceme dostat do blázince, tak ať jí takové věci neříkám. Jenže já už to tady nevydržim. Nevim co mám dělat. Hádám se s mamkou a to jen kvůli ségře, protože chci aby už to nějak řešila. Ale ona nechce, pak mamka řve na mě, ať se do toho nepletu. Já se to snažím ignorovat, ale moc mi to nejde. Na to, abych se odstěhovala nemám peníze. Poraďte mi prosím, jak to mám udělat abysme byla zase normální rodina. Jak se mám k ním chovat? Nebo jak to řešit? Už to opravdu dlouho nevydržím! Děkuji předem za Vaši radu.

Milá Kačko, jak sama jinými slovy píšeš, mamka není v plné síle, potýká se se starostmi sama o sebe, je svým stínem a nemá dost síly… Ty jsi přejala kus její role… věcně popisuješ, co se u vás děje… když si to sama přečteš, co by jsi sama sobě poradila? Chápu, že je bolestné chování sestry, ty můžeš říci "je mi to líto" a tuto bolest si uzdravit a respektovat volbu sestry, která tě odmítá… Přeju ti, aby jsi nalezla dost síly a odvahy k tomu, nebrat na sebe zodpovědnost za zmatenost u vás doma a našla si své bydlení a žila svůj život… podívej se n horizont…láká tě?