anonym Personál zeptal se před 7 roky
Dobrý den, manžel od nás odešel, nechce se rozvádět, nechal nás zatím s dvěma dětmi (3,5 let) v domě a nechce nic řešit. Zda někoho má netuším, tvrdí že ne. Problém je v tom, že mi připadá, že on tu situaci zvládá v pohodě, chtěl si svobodně žít (po 18 letech manželství) ne se mnou, opustil mě a tvrdí že děti ne. Vzhledem k tomu, že zatím nemá bydlení, tak chce docházet za dětmi zde a nevadí mu moje přítomnost. Mě totiž ano a nechci sdílet čas co chce přijít za dětmi dohromady. Nedělá mi to psychicky dobře a ho nechápu, proč se chce před dětmi přetvařovat. Mě je to proti srsti a myslím si, že pro vývoj dětí to není to správné. Nebo se snad mýlím? Mám přistoupit na něco takového? Manžel je z rozvedené rodiny, já ne. Nebo si myslíte, že je lepší už udělat konec, podat žádost o rozvod a začít každý žít po svém? On se o tom nechce bavit, chce to takto zkusit. Proč prý pořád něco řeším. Mě připadne, že mě v tom hodně nechal, svůj bezstarostný život si zařídil a tady si bude chodit bez jakýchkoliv povinností. Mockrát Vám děkuji za Váš názor.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 7 roky
Milá Maky, náročné. V obecné rovině je potřeba zvládnout nějak sebe, začít od vztahu a pocitů k manželovi. Uvolnit manželské pouto. Je pravděpodobné, že se objeví vztek… nemusíte mu podléhat v plné míře, ale je dobré o této emoci vědět a projít ji až ke smíření – rovena.info/jak-se-vyrovnat-s-rozchodem.html Najděte pro sebe uspořádání, které vám bude vyhovovat. Ríká, že vás opustil, takže vám nenabízí žádné jistot, pouze ty, které se jemu budou líbit v péči kolem dětí, po dobu než vyrostou. (to chlap třeba v 18.století nechal manželku s dětmi na statku/zámku, sám žil ve městě či po světě, třeba se i pobavil, ale manželka měla jistotu, že ji po vychovaných dětech nevyžene, že ví, co se k manželce patří, chlap, který neměl tolik majetku věděl, že je povinen u rodiny zůstat, když si ji vytvořil, v arabském světě si může vzít tolik manželek, kolik uživí) Vy máte informaci, že vás opustil, tak to je z mého pohledu informace uspořádat si věci podle toho včt. péče o děti. Vytvořit si svůj prostor pro samostatný život.