Dobrý den, poslední dobou řeším otázku budoucnosti. Máme s přítelem dvě fantastické děti (4,2). Jsou to moje zlatíčka. Asi před rokem jsem se rozhodla nastoupit na poloviční úvazek, protože jsem se nemohla spolehnout na finanční jistotu svého partnera. Je živnostník a letos slaví 40. Neustále řeší sám sebe a že už nemůže, že je vyčerpaný. Proto si před 1,5 rokem udělal radost a koupil si motorku Harley Dawidson včetně výbavy. Dovedete si představit v jaké cenové kategorii se pohybujeme. Takže to dopadlo tak, že jsem rodinné výdaje musela hodně omezit. Když jsem mu řekla, že máme dvě děti a že jsme si to nemohly dovolit, že nemáme dodělaný dům a atd.,byl oheň na střeše, že ho neustále omezují. Abych ještě uvedla, dělám mu zadarmo účetnictví v jeho živnosti a snažím se mu řešit objednávky a různé drobné kancelářské potřeby. I teď na poloviční úvazek. Když jsem mu oznámila nástup do práce na 1/2. úvazku, nedokázal se s tím smířit.Jeho maminka nám hlídá 1.dítě než přijedu z práce a dcerku odvádí a vyzvedává ze školky také ona. Prakticky jako bychom tátu ani neměli (teď to zní hodně ,,hnusně"), ale tak mě to přijde. Všechna starost je na mé maličkosti a když se ozvu, tak mě řekne, že jsem neměla chodit do práce, že mám skončit. Že se děti trápí, protože jsem je opustila kvůli práci a že nic nestíhám a vše zanedbávám. I ze strany jeho maminky cítím, že už nemá na hlídání a chápu ji. Chce si užít důchod. Nějak tak vnitřně cítím, že když bych v práci skončila, tak se jim uleví. Ale já nevím, co dál? Mám hrůzu být bez finančních prostředků a spoléhat se na partnera. Tak nějak nám už 2 roky vázne komunikace ve všech směrech vztahu. Spíše než partnerku mě bere jako nepřítele a ať udělám cokoliv, tak si vždycky najde důvod mě shodit a neocenit nic z toho, co pro něj a děti udělám. A sama nevím, jestli by to bylo řešení skončit v zaměstnání a vrátit se do starých kolejích, kdy jsem byla využité v jeho živnosti bez výdělku (s tím, že peníze jsou prý v rodině) a pak se jen koukat, jak si kupuje věci pro své potřeby. Jsem v situaci, kdy vůbec nevím, co dělat a jak se zachovat, tak aby na tom nebyly bité naše děti. Potřebovala bych cennou radu odborníka, protože ten tlak se nedá vydržet a přiznám se, že z toho kolotoče a jistým vydíráním ze strany mého přítele, kterého asi vůbec nezajímá moje osoba, jsem neuvěřitelně vyčerpaná. Předem velice děkuji.

Milá Kačko, ach jo. To pak někdy člověk neví, zda by mu samotnému nebylo lépe. S malými dětmi potřebuje pomoc okolí. Zkuste si popustit fantazii a uspořádat si v duchu svět tak, abyste byla s energii o.k. (samozřejmě zohledněte přístupy a jednání lidí tak, jak jsou) Možná by stálo za to, zajít na OSPOD a vytvořit žádost o stanovení výživného na děti a na sebe, domácnost (to lze stanovit i bez rozvodu). Bylo by vhodné, aby manželovi někdo zvenku poukázal na rovnováhu v hospodaření. Pak uvidíte, zda máte i na paní na hlídání… Potřebujete milovat sebe více než manžela, to vám vrátí sílu uspořádat si věci… Hlídejte si svou energii….