anonym Personál zeptal se před 7 roky
Dobrý den, jsem s přítelem téměř 4 roky a bydlím u něj. Oba máme padesátku na krku. Máme se rádi. On je pracovitý, pozorný a má rád svůj klid. A v tom je ten problém. Pokaždé, když vznikne partnerská neshoda, tak mi říká, že když nejsem spokojená, ať si najdu někoho jiného. Když vznikne větší napětí, tak říká, ať se odstěhuji, že chce mít klid. Tak já vždycky prásknu dveřmi a odejdu k sobě na chalupu. Tam den, dva trucuji a vrátím se. A přítel je vždycky strašně rád, že se vrátím. Ale nikdy neřekne, že to nemyslí vážně, abych odešla. Dá se s tím něco dělat? Jak přimět přítele, aby konflikt neřešil takhle, ale nějakým dialogem? Děkuji Jana

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 7 roky
Milá Nemesi, máte pravdu, že věta používaná vaším partnerem: "když nejsem spokojená, ať si najdu někoho jiného." patří mezi zakázané věty v partnerském dialogu – patří totiž k podpásovkám, které zablokují konstruktivní dialog a hraje se na přesilovku… můžete se oba zastavit a já jako nestranná osoba mohu tento princip v kontextu situace vysvětlit, vést rozhovor tak, aby to vedlo k pochopení v klidu. Můžete zkusit mu sama vysvětlit, jak se v takové chvíli cítíte, zeptat se ho, proč takovou větu říká… jaký pocit ho k tomu vede. Probrat, zda chcete svůj vztah tak snadno znejistovat. Je možné, že návštěva poradny by mohla vést k lepšímu porozumění toho, co ho zneklidnuje… Držím palce.