anonym Personál zeptal se před 7 roky
Dobrý den,Je mi 18 Mám problém se socializovat, mám strach ze všeho, hlavně jít mezi lidi. Díky tomu se bojím jít na brigádu, když mi mamka nějakou najde, já jí odmítnu, ona je z toho nešťastná. Teď mám jít na brigádu, ale bojím se tam jít, bojím se, že to zkazím, že to nezvládnu a budu za neschopnou. Budu mít svůj maturák a jdu i na několik maturiních plesů s kamarádkou, ale i tam mám problém jít. Dokonce jsem neměla ještě ani přítele, nikdo o mě nestojí. Když jsem třeba někde mezi lidmi, s kamarádkou a jejími kamarády, cítím se jako bych byla neviditelná, nikoho nezajímám, jednou jsem takhle přišla domů a rozbrečela jsem se, a proto se mi teď nikam nechce už vůbec. Bojím se skoro všeho. Když mluvím s někým cizím, klepe se mi noha. Chci v budoucnosti jít na vysokou, mít dobrou práci, život, ale s tímhle to nepůjde. Přemýšlela jsem jít k psychologovi, tam se taky neodvážím jít, ani nevím jestli to je na psychologa. Čtu teď i knížky: Miluj svůj život a tajemství. Mám i problém s vyjadřováním a mluvím odsekavě, když jsem pod tlakem. Měla bych jít k psychologovi, nebo co mám dělat, děkuji.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 7 roky
Milá curio, to je dobře, že alespon ty knihy čteš. Zkus ty některé rady dělat. Vzhledem k tomu, jak je tvoje úzkost rozsáhlá, doporučuji i antidepresiva a k tomu práci na sobě – najdi si různé semináře – které tě budou lákat. Zkus být v sobě i dítětem vystrašeným, které promlouvá a zároven milujícím rodičem, který poskytuje péči a ochranu. Třeba http://www.rozvojtancem.cz/mirka-papajikova/ nebo jiné. I v posledním měsíci jsem někde v odpovědi níže sdílela odkazy na vhodné relaxace na youtoube – pohledejte :).