Dobrý den, mám problem se svoji mamkou, která uz sedm let od rozvodu bere antidepresiva, ktere ji pise obvodak jak lentilky. Myslim si, ze na maji prasky velky vliv, nebo ze ma urcite psychicke problemy a neresi je. Porad je na nekoho nastvana, neco vam nabidne, pak to vycte. Nadava mne a memu pritelovi sproste. Nekdy ji preskoci a ma takove vylevy. Porad rika, ze je na vsechno sama atd. Nesmi se ji rict ani treba "hele" jinak je zle. Jakmile neudela clovek, to co chce, tak s nami konci a vyhazuje nas. Nevim kde se v ni bere ta zlost. V zivote by me nenapadlo si psat nekam o pomoc, ale uz jsem z toho psychicky vycerpana. Bojim se ji cokoliv rict, vsem hned sproste nadava a pro me jako pro dceru je to velmi neprijemne. Kor kdyz na zacatku meho vztahu mi pritele chvalila jak je super a ted jsme vsichni hrozni, pritom delame to, co ona chce. Uz jsem se s ni jedno asi ctvrt roku nebavila,chvili byla v pohode a ted uz ma zas ty sve vykyvy. Jeji pritel rekl, ze s takovym clovekem se neda byt. A kdyz jsem mu rekla ze bere ty prasky, tak si mysli, ze se z ni snazime udelat blazna. Driv varila a mela chut do zivota. Ted si jen na neco stezuje a na nekoho. Stezi neco jednou za 14 dni uvari, jeste necha vse lezet jak ji to odpadne od ruky. Driv byla pedant na uklid a vse si planovala , jidelnicek atd. Ted nema k nicemu chut a jen si mysli, ze jsou vsichni zli a snazi se ji skodit a delat z ni blazna. Uz nevim jak to mam resit. Dekuji

Milá Tynko, tento stav mamky nesouvisí s antidepresívy, ale s depresí. Možná by se měly vyzkoušet jiné. S rozvodem u mámy došlo patrně ke zhroucení osobnosti. Bohužel Vy ji změnit nemůžete – bude třeba pomýšlet na osamostatnění a mamku navštěvovat. (nevím, kolik Vám je, můžete mamku požádat větou: "Mami, řeším se sebou nějaké trable, prosím tě, zajdi se mnou do pedagogicko-psychologické poradny." také je možnost do 18 let požádat o podporu sociální pracovnici na OSPODu při městském úřadě) Kniha Miluj svůj život může napomoci i mamce. Držte se.