anonym Personál zeptal se před 7 roky
DOBRÝ DEN. JE MI 61 LET,DOSTAL JSEM HORNICKÝ DŮCHOD ,PŘITOM PRACUJI ZA NEMALÝ PLAT. PRACOVAL JSEM KDYSI V POHOSTINSTVÍ A BYL JSEM ZVYKLÝ NA SPOLEČNOST.PO PŘEVRATU JSEM PŘEŠEL DO HORNICTVÍ/NE MANUÁLNÍ PRÁCE/,ALE KOLEKTIVNĚ,PAK JSEM ZE ZDRAVOTNÍCH DŮVODŮ PŘEŠEL NA JINÉ PRACOVIŠTĚ KDE VĚTŠINOU PRACUJI SÁM.TROCHU JSEM SE TÍM PÁDEM ZMĚNIL A DE FACTO NEMOHU SE NAJÍT,DO HOSPŮDKY KDE JSEM CHODIL/UŽ NECHODÍM,PROTOŽE JSEM SE PŘESTĚHOVAL./MÁM SICE DĚTI A VNUKY,ALE NĚJAK NA NĚ NEMÁM ČAS A VNUCI ČÍM JSOU STARŠÍ TAK NEČEKAJÍ NIC JINÉHO NEŽ DÁREČKY.ZÁJMY BOHUŽEL NEMÁM,CHODÍM JEN NA NOČNÍ A UNAVENÝ.JEDINÉ CO MNE ZATÍM TĚŠÍ JE PEJSEK KTERÉHO JSEM NAŠEL PŘED 4 LETY.PO ROZVODU SE SVOU BÝVALOU,KTERÁ MNE PODVEDLA,MOC ŽENÁM NEVĚŘÍM A TO VLASTNĚ I Z TOHO DŮVODU ,ŽE JAKO ČÍŠNÍK JSEM JICH DOST POZNAL A MÁM TEN DOJEM,ŽE JSOU VŠECHNY STEJNÉ.VYPADÁ TO TAK,ŽE BYCH ASI BUĎ MĚL ODEJÍT DO DEFINITIVNÍHO DŮCHODU A ZAČÍT SI PROSTŘEDKŮ UŽÍVAT,NEBO NEVÍM.JSEM DEFAKTO VE VĚKU KDY VLASTNĚ VŠECHNO MÁM/CHATU,AUTO/ČILI MOJE POTŘEBY V TOMTO SMĚRU JSOU O NIČEM.NO MYSLÍM SI ,ŽE ASI NEJSEM SÁM.DĚKUJI ZA VÁŠ ČAS

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 7 roky
Milý Jiří, otázku mohu jen odtušit… jak užívat života… Víte, asi bych doporučila, že si dojdete párkrát popovídat někam do poradny a budete si rovnat myšlenky kolem toho, co vám dělá radost, co vás naplnuje a jaké cesty k tomu vedou. Je pravda, že když člověk nevyvine aktivitu, nic se nezmění… Jen nápad – kamarádku na pokec, návštěvu, procházku… vymyslet, co mohu dělat príjemného pro sebe i lidi… např. zančení turistyckých tras, venčení psů v útulku, výlety s důchodci, vyrobit lavičku na pěkné místo…. (tak mne ted napadla kniha/animovaný krátký film – Muž, který sázel stromy – mrkněte ;) ) Přeji vše dobré.