anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobry den, abych to vzala od zacatku – pracuji asi 5 mesicu jako aupair v Anglii. Moje rodina pochazi se South Africa, takze klasicka anglicka vychova u nas probiha jen okrajove, tim myslim.. kdyz je neco vylozene spatne, malej dostane na zadek, posila se do pokoje a podobne.. Prckovi jsou 3 roky. Pani domaci pracuje kazdy den a pan domaci je vzdycky tri tydny doma a dva v praci. Vim ze je todle pro malou detskou hlavicku asi tezko pobratelny, ze hnedka tatu ma a pak zase dobu ne a mozna to je ten kamen urazu, vazne nevim.. nicmene problem je v tom, nebo ja ho aspon vidim – kdyz jsem s nim sama, ma u me respekt a prevazne je vse ok, kdyz je s nim sama pani, taky vetsinou v poradku.. kdyz sme s nim obe dve, jakoby se v nem neco precvaklo a je zly. Vim ze vsechny deti zlobi, jen nevim jestli vsechny delaj tohle. Zacalo to tim ze zacal bit pani. Ona na nej vetsinou hezky, ze se to nedela bit maminku, ze to neni pekny, ze ho miluje, ale mam pocit ze on si z toho dela kulovy.. kdyz uz to bylo extremni, samozrejme dostal na zadek. Pak zacal bit i me. Beru ho jako svyho mladsiho brachu a samozrejme mam pro nej byt nejaka autorita, tazke opet prvne zkousim pekne a pak prichazi taktika "zadek a pokoj". Dalsi vec je, ze mame kocky a malyho Yorkshira, ktere ustavicne kope, skace na ne a podobne. Jednoduse se snazi delat porad neco "spatne", neco rozbit, pokazit, nekomu ublizit. Prijde mi chvilkama jako dve osobnosti.. dokaze byt roztomily ditko a najednou jakoby opravdu neco precvaklo a je zlej. Mam pocit ze kdyz je pan domaci doma, je trosku lepsi, pac v nem vidi asi mnohem vetsi respect nez v nas dvou. Samozrejme mu chybí tata, ja vim.. jen nevim, je tohle zpusob jak to dava najevo? Potrebovala bych aspon malinkou radu jak na nej, my cela rodina bysme potrebovali radu. Predem dekuji za odpoved. Petra

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Petulko, jak popisujete svůj přístup k malému, cítím v něm lásku… děláte to dobře… povídejte si s ním o tom, co cítí kočička, když ji kope, jak jemu by se líbilo, kdybyste mu dělala totéž… dejte najevo, že s tímto chováním opravdu vnitřně nesouhlasíte… ptejte se ho, zda se mu líbí víc, když ho pohladíte, nebo když ho štípnete (+doprovázejte gestem) …samozřejmě hladit, objímat… číst pohádky a povídat si o dobru a zlu (o tom, co ubližuje…)- ptát se "jak jemu by se líbilo…" Přeji trpělivost, důslednost a lásku.