anonym Personál zeptal se před 7 roky
Dobrý večer, chtěla bych od vás poradit. Mám přítele. jsme spolu přes dva a půl roku a já mám pořád problém s tím když někam jde. už se snažím to vstřebávat když jde jen na pivo tak se to snažím překousnout a nedělat problémy. Jenže teď jede na víkend na chalupu na akci z práce a prostě mi to vadí protože jede za jinýma místo toho aby jsme prožili spolu krásný víkend. Až třeba spolu budeme bydlet tak je mi to jedno. Ale teď mě to trápí. já se zbytečně uvnitř užírám, pak se hádáme a přitom tím nic nevyřešíme. Já se tím už asi měsíc se tímhle trápím snažila jsem se to s ním řešit ať tam jede aspoň na jednu noc ale na to mi řekl že ne že tam bude celý víkend. tak nevím jestli si to mám vyložit tak že semnou nechce být nebo já nevím. myslíte že by jste mi v tomhle mohla poradit ať se tím aspoň takhle netrápím a ať mi to tak nevadí? Děkuji za případnou radu

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 7 roky
Milá D., je třeba přijmout realitu, že nejste jedno tělo, jedna duše – to jsou jen pohádkové představy. Je třeba přijmout, že druhého nevlastníte a ani nechcete vlastnit. Ohledně toho, abyste se tak netrápila, je třeba přijmout svou samostatnost -protože jestli máte pocit, že hezký víkend můžete mít jen s přítelem, jedná se o závislost. Doporučuji příteli nedělat scény a víkend mu dopřát. Sobě naplánovat něco, co vás taky bude bavit… Můžete se zabývat, jaké pocity a myšlenky tvoříte, když přítel je sám sebou, vzdálí se… je možné, že by to bylo vhodné probrat s psychologem. Vyberete-li si mne, využijeme i techniku KERP. Držím palce.