Dobrý den, potřebovala bych poradit. Mám o hodně starší sestru, která má děti obě přes 20 let. V létě se po 25 letém manželství rozvedla, ne její vinou. Rozvod neunesla, neví si rady se spoustou pro mě běžných věcí např. kolem domu, auta, financí … Manžel se již odstěhoval a ona všechny své stresy řeší s našimi rodiči, kterým je přes 70 a ne zrovna v dobrém zdravotním stavu, dále s tetou, v práci … Se mnou již ne, já se snažím držet odstup. Nemá totiž nějakou důvěrnou kamarádku, která by jí nějak rozumně nasměrovala. Je ze všeho na nervy a tyto stavy se hlavně odráží na jejích již dospělých dětech. Úplně se změnili a jsou na ni doslova alergičtí. Já se vpodstatě nedivím. Není s ní jednoduché vyjít, lépe řečeno vůbec. Při jejích návštěvách už jen mlčím, cokolov řeknu je obráceno proti mě. Stačí jedno slovo a je oheň na střeše. Mám obavy, že už dlouho nevydržim. Mám svůj rozvod za sebou, kdy jsem zůstala s malými dětmi, miminky. Myslim si tedy, že vím o čem to celé je. Prosím o radu, jak bych jí mohla pomoci a tím vlastně celé rodině. Doporučila jsem jí ať zajde k psychologovi, což samozřejmě odmítá. Děkuji

Milá Limetko, vím, je těžké dívat se po rodině a vidět v ní nehezké jednání… a nemoci s tím nic dělat. Opravdu mnoho nemůžete – na "jeišti" jsou samí dospělí za sebe zodpovědní lidé (včt. vašich rodičů) Napadá mne, že pro svůj dobrý pocit můžete napsat sestře laskavý dopis, ve kterém vyjádříte obavu o ni, popíšete co vidíte a jak se při tom cítíte. Můžete ji v něm znovu navrhnout spolupráci s psychoterapeutem, se kterým hledala svou vnitřní sílu, klid a harmonii. Můžete pro ni nalézt nějakou inspirativní knihu… když sestra bude v negativistickém jednání pokračovat, vy budete vědět, že jste udělala, co bylo ve vašich silách… Přeji vše dobré