anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý den, ráda bych Vás upozornila že jsem ještě dítě a vzhledem k mému věku se omlouvám, že Vás obtěžuji svými problémy, které by se Vám mohli zdát absurdní. Za měsíc je mi 15 let. Když jsem byla dítě, v podstatě jsem neměla žádné kamarády. Moji rodiče pracovali každý den a můj starší bratr měl déle školu. Jelikož jsme neměli moc peněz, rodiče se z práce vraceli velmi pozdě a mne hlídal můj bráška. Když už mne hlídat nechtěl, moje maminka mne často posílala na hlídání k babičce. K babičce jsem si udělala veliké pouto. Byla to moje jediná a nejlepší kamarádka. Milovala jsem ji. Vychovávala mne, naučila mne vše, co by člověk k v mém věku měl vědět. Byla moudrá a milá. Když mi bylo 9 let, měla jsem to s rodiči namířeno za svojí babičkou, která pár minut předtím než jsem přišli do bytu, omdlela na chodbě. V nemocnici byla stabilizována první 3 dny a poté ji odpojili. Do dneška si to dávám za vinu. Ani nevím proč. Poté co mi umřela babička, jsem se pár dní na to začla sebepoškozovat. Ve 12 a 13 mne zneužili dva kluci a když jsem o tom před pár měsíci řekla mamce nevěřila mi to a vynadala mi. Nevím co mám dělat..

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milá Sarah, je třeba propojit srdce a mysl. Věřím, že hlavou víš, že není tvoje vina, že babička umřela. Je třeba v srdci se napojit na to centrum lásky, které bylo aktivováno láskou od babičky, kterou jsi dostala – to centrum si tam hýčkej: děkuji za to, že jsem to mohla poznat… Miluj centrum svého bytí. Kniha Osobní síla. Když budeš chtít, můžeš mne kontaktovat jsi-li z okolí nebo pohledat i jinou psycholožku. Přeji vše dobré.