Krásný dobrý den, jsem studentka vysoké školy a za poslední rok, dva se toho hodně změnilo. Našla jsem si úžasného přítele, zhubla jsem 25kg. No proč Vás obtěžuji je, že si všímám na sobě za poslední víc než půl rok, že jsem velice úzkostlivá, přehnaně reaguji a jsem přecitlivělá. Štítná žláza v pořádku, na podrobné hormonální testy teprve půjdu a těhotná určitě nejsem. Dokáži se rozbrečet při koukání na obyčejná videa na Youtube, fakta ohledně svého zdravotního stavu, která mi jsou známá již 7 let, mne najednou přimějí k slzám (imunitní porucha). Rozpláče mě představa, že mám skvělého partnera a moje maminka ne. Přítel mě ale dokáže vytočit vším možným, což si myslím, že bych dříve akceptovala snáz. Věděla jsem například, že kouká na porno, ale nyní si zapomněl smazat historii a "vykouklo" to na mě. Klepala jsem se před spaním, byl vystrašený, zda jsem v pořádku a já byla vystrašená z toho, jak reaguji. Za prvé bych se ráda optala, zda si myslíte, že je to spojené s úbytkem váhy (nebo např. zda už máte zkušenost, že by se na Vás obrátil někdo, kdo ztratil podstatnou část váhy a je nyní labilní) a případně se stresem či by mohly být na vině hormony a nebo zkrátka jen jsem starší a s postupujícím věkem začínám věci vidět jinak a jinak reaguji. Druhá věc je to, zda Vám přijde normální, že by Váš partner koukal na erotické filmy. Dřív mi to normální přišlo, nyní si to ale vykládám jako potřebu ukájet se nad představou styku s jinou osobou. Není špatné, že partner myslí na styk s někým jiným? Krom toho, že mě reálně nepodvede, v čem je to jiné? Vždyť přece myslí na jinou ženu a přitom mě ujišťuje, že jsem dostatečně sexy a nevyměnil by mě. Předem děkuji za odpověď a omlouvám se za rozsáhlost popisu.

Milá Hani, citlivost – může být výzva ke zpracování emočních stavů – jít do hloubky situací, které je vyvolávají a přivést je do harmonie – můj pocit je, že byste v té věci potřebovala podporu specialisty, který zná principy… S úbytkem hmotnosti přecitlivělost může souviset. Ve stravě je třeba mít i tuky, strava, ve které nejsou tuky – omega 3mastné kyseliny – vede k emoční nerovnováze i depresi. Ohledně přítele a porna – není třeba to brát osobně – věřím, že slova, která říká, myslí vážně. Je to jeho vyjádření potřeby prožívat – poptejte se ho – co u nich prožívá… Z mého pohledu sledování porna není třeba – odvádí to od žité reality. Přeji vše dobré.