anonym Personál zeptal se před 7 roky
Dobrý večer. Pár týdnů před štědrým dnem mi dosti drsným způsobem má snoubenka oznámila, že se vrací ke svému bývalému přítelovi a od té doby, mne zcela ignoruje, neviděl jsem ji a nenapsala mi zatím ani slovo. Nikdy jsem ji nic zlého neudělal, naopak jsem ji přizpůsobil celý svůj život. Jsem velmi citlivý jedinec, tudíž mne to před svátky dosti zasáhlo, čili vánoce jsem řešil alkoholem a záchvaty panického pláče. 10.Ledna letošního roku jsem se pokusil o sebevraždu, když jsem skočil z mostu na dole projíždějící auto. Jako zázrakem, jsem měl pouze pohmožděniny, zlomený nos, zlomená žebra a otlučená chodila a kolena.. Z JIP mne hned převezli na psychiatrické oddělení v nemocnici, kde jsem po jedné noci podepsal revers. O týden později mi volala policistka, že na mne bylo podáno oznámení o obtěžování, samozřejmě od nynějšího přítele mé ex-snoubenky. To mne zdrtilo natolik, že jsem policistce řekl nepřímo, že zřejmě nehodlám dál snášet tuto citovou zátěž. (mimochodem mne její nynější přítel v sms zprávách k sebevraždě nabádal, ale jelikož jsem rovný chlap, nikdy bych ho za to neudal, i když je to vážný trestný čin) Omotal jsem si smyčku kolem krku, kterou jsem následně přivázal k topení a skokem z okna jsem si chtěl zlomit vaz, bystrá policistka však vyslala k mému bydlišti policejní hlídku, která mě v bytě našla se smyčkou kolem krku, načež jsem byl převezen do Psychiatrické Nemocnice v Opavě, kde jsem byl soudně (proti své vůli) držen pár týdnů, dokud jsem (proti vůli lékařům) opět nepodepsal revers..nyní mám předepsané léky Rivotril a Prosulpin. Neznám účínky těchto léků, avšak mé sebevražedné myšlenky i nadále přetrvávají. Je mi 26 let, rodinu nemám a se svou introvertní povahou nemám ani přáttelé, celý svůj čas jsem věnoval po dlouhou dobu jen své přítelkyni. Myšlenky na sebevraždu mám každodenně, někdy zasáhne náhoda, někdy si to rozmyslím sám v naději, že se mnou bude má bývalá přítelkyně komunikovat. Opravdu už nevím co mám dělat, chytám několikrát za den záchvaty paniky a neskutečné ztísněnosti a beznaděje, což se projevuje tím, že upadnu na zem a dusím se pláčem a celé tělo se mi třese. Tyto stavy trvají i desítky minut. Jindy mám problém z ovládáním svého těla, jako bych byl paralyzován beznadějí, nemohu pohnout ani končetinou, i když se snažím opravdu silně svou vůlí, poručit svému tělu. Tyto stavy trvají i dlouhé hodiny. Upřímně si nemyslím, že mám nějakou šanci se z tohoto dostat. Myšlenky na smrt, mne uklidňují a citím pocit uvolnění a smíření se vším. Doktoři, psychoterapeuti, léčiva, nic z toho mi v mé bolesti nepomáhá. Všem se snažím marně vysvětlit, že jediný způsob jak se z toho dostat je obnova komunikace mezi mnou a mou bývalou snoubenkou. Tím, že mě takto odstřihla a vytvořila mezi námi neprostupnou zeď mám tendenci na ni neustále myslet a nedokážu v hlavě vytvořit sebejednodušší myšlenku. Celou mou mozkou kapacitu má ona. Spíše než poradit s řešením, bych rád obeznámil se s vým případem. Opravdu si nemyslím, že tohle se dá vyřešit. Opravdu ani nevím, proč zde obtěžuji s tímto textem. Snad jen, že bych se rád podělil o svůj příběh, před tím, než se mi to definitivně podaří a budu konečně osvobozen od problémů, které mě nepopsatelným způsobem zžírají zaživa.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 7 roky
Milý Matěji, život je fakt náročnej. Žijeme ve velmi individualizované společnosti a blízké vztahy chybí. Matěji, bohužel to nejde kompenzovat tím, že se pověsíme na jiného člověka, to je závislost. Tento stav izolovanosti prožívá mnoho lidí. Je to výzva ověřit vztah k sobě. Mnozí nacházejí sebe skrze poznávání Boha. O tom, že duše sebvraha na smrti nevydělá najdeš kapitolu v knize Raymonda Moody: Život po životě. http://www.vklad-karet-astro-iva.cz/clanky/co-se-deje-s-dusi-sebevraha.html Matěji, ten člověk v zrcadle je pro vás ten nejdůležitější, do něj se zamilujte…. Držím palce.