anonym Personál zeptal se před 7 roky
Dobrý den. Je mi 23 let a žiju s rodiči. Při škole jsem pracovala (od svých 16 let), všechno jsem si platila sama (kromě jídla). Před rokem jsem odešla ze školy, chvíli jsem ještě pracovala na svém starém místě (jediná práce, ve které jsem vydržela 6 let) a od loňského července nemůžu najít práci. Rodiče mně za to pochopitelně nadávají, ale stalo se mi i to, že ve chvíli, kdy jsem hledala trochu soucitu u otce, chytil mě pod krkem a řval po mně. Rok před tím (v mých 22 letech) mě zase chtěl opilej zmlátit, protože jsem se rozhodla jít ven ve 4 hodiny ráno. Do toho mně a sestře pořád leze do pokoje, a když jsem nahá, neodejde s omluvou, ale dál stojí mezi dveřma a povídá si se sestrou nebo prostě jenom čumí. Když je požádám o soukromí, že mi to není příjemný, řeknou že se mám jít léčit, že jsem magor a žiju u nich. Chci se zeptat, jestli si to ke mně můžou dovolit, jenom protože jsem nezaměstnaná a žiju u nich? Práci si už najít můžu jenom ztěží, protože mně tak často nadávají do debilů, že se před každým pohovorem složím, je mně špatne a kolikrát i zvracím. Za rok mám 15 kg dole a naši mně nadávají i za to, že jsem zhubla. Prej si za to můžu sama…

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 7 roky
MIlá Lexi, to je mi líto. Přála bych ti, abys našla cestu a sílu odejít. Hledej práci s ubytováním. Neboj se obrátit na občanské sdružení Rosa, věřím, že ti tam pomohou. Třeba i s ubytováním a hledáním práce. Co mamka – ta s tebou nemůže pobýt při tom, když jdeš na pohovor? Můžeš zajít do Manželské poradny a poradny pro mezilidské vztahy (v každém okresním městě) a probrat jak situaci tak se naučit zvládat stres z pohovoru. Když se postěhuješ do Nymburka, práci tu najdeš v nějaké fabrice a ubytování pro začátek na ubytovně a pak třeba nějaký podnájem nebo spolubydlení. Držím palce a neboj se změny.