Dobrý den, Mám dva dotazy. Nejdříve ten první. Je mi 17 a ještě sem neměla nikdy kluka. Né že by mi to vadilo. Času je dost, ale všichni (strejda, bratranci, sestřenice, atd..) se mi ptají jestli někoho mám. Pokaždé odpovím, že ne. Jejich odpověď je, já v tvém věku měl už holku,měla kluka nebo tak si někoho najdi. Radši na to neodpovídám. Co mi vypráví babi, tak máma měla už kluků, že bych to na jedné ruce nespočítala. Asi sem divná. Sice jeden kluk v 9. třídě mi balil, ale nějak sem mu nedala najevo, že se mi líbí. Máma, teta v mém věku chodili namalované a já se nemaluji. Nějak mi to neláká, ale vždycky jednou za rok se namaluji a všichni povídají, že mi to sluší a měla bych chodit takhle častěji. Co si o tom myslíte? A teď ten druhý problém. Před dvěma lety sem se platonicky zamilovala do muže, který je o osm let starší. Byla jsem do něj zamilovaná přes rok. Potom to nějak přešlo. Ještě si na něj někdy vzpomenu, ale není to už tak časté. Jenže teď jsem se zase platonicky zamilovala do muže, kterému je asi přes třicet. (Vždycky se mi líbili muži starší.) Potkávala sem ho už dříve (na akcích) a líbil se mi, ale to jsem ho ještě neznala. Asi před půl rokem si s ním táta začal tykat, já také. Postupem času sem se do něj zamilovala. Je, jak se říká gentleman. Asi i kvůli tomu sem se do něj zamilovala. Vím, že nikoho nemá. I před tím neměl Dokonce máme i stejené zájmy. Celodenní myšlenky jsou mířeny k němu. Mám jiné pocity než u předešlého zamilování. Dříve, když sem chtěla přestat na něj myslet, tak sem se soustředila na svůj dech. Jenže teď mi to skoro vůbec nepomůže. Já ho prostě miluji. No jo, jenže co by dělal s mladou holkou skoro o 20 let mladší? Sice nevím přesně kolik mu je. Jen tipuji. Třeba ta moje zamilovanost za chvíli přejde, ale nechci aby to skončilo. Ty myšlenky jsou hezké. Co by jste mi poradila?

Milá Niki, dospívání je zajímavé období života, plné vzrušení, otázek, hledání… a potkávání sebe i kamarádů a první lásky. Nepíšete o tátovi – to mi ve vašem příběhu připadá důležité. Hledání se jako žena, dívka… s tím související vztah ke svému tělu, chuť dělat se krásnou. A co s citem? Co s láskou? Je hezké to dívčí probouzení se do citu, můžete si užívat ten pocit a postupně si uvědomit, že je to stav vaší duše a že se tak hezky můžete cítit stále. Můžete s ním rozvíjet vztah – nevím. Můžete si uvědomovat, že lásku chcete žít v každodennosti… Přeji vše dobré.