Dobrý den, chtěl bych se optat co dělat v situaci, když nechci bývat ani s jedním rodičem, je mi 17 let a už přes 3 roky ani s jedním nevycházim, otce jsem viděl dohromady možná tak 20x za život a matka mě psychicky týrá. Otec projevuje zájem jen kvůli tomu, aby neplatil alimenty a matka projevuje zájem, jen aby ty alimenty dostávala.

Milý Marku, můžete jít na oddělení OSPODu (oddělení péče o děti a mládež) při městském úřadě pověřené obce. Tam sdělíte, svůj příběh, přání a požádáte o spolupráci a přání být umístěn do nejbližšího dětského domova (nejprve asi budete muset na diagnostický pobyt) – nebo vydržet do 18ti a pak požádat oba rodiče (třeba soudně) o alimenty a třeba ve spolupráci s OSPOD a jít bydlet samostatně na internát v regionu, ubytovnu, podnájem… Předpokládám, že možnost bydlení u prarodičů jste zvážil. Přeji vše dobré.