anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den, Obracím se na Vás s žádostí o radu. Nevím,jak začít.Asi tím že od nás odešl můj manžel a táta dvou dětí (10 a 2 roky). Náš vztah trval 11let. Jelikož jsem na mateřské dovolené, docházelo mezi námi poslední dobou k neshodám.Moje žárlivost,unáva(tudíž z mé strany vázl i sexuální život) a věčné upozorňování,že mi manžel dostatečně nepomáha a urážky z mé strany k tomu taky nepřidaly. Manžel nastoupil od září do nového zaměstnání,jako učitel,kde se bohužel potkal s onou paní kolegyní,také matkou od tří dětí,která je sama. Mého manžela okouzlila a on má pocit,že může začít nový lepší vztah.Prý si nemůže pomoci,ale v našem vztahu prý nevidí smysl, krom toho,že máme spolu děti. Mé omluvě nevěří,neboť prý je to vždy dokola.Odešl hned,jak mi to oznámil,prý že má sám toho plnou hlavu.Odešl k ní a tam si tu hlavu asi moc nevyčistí.Bude pod jejím nátlakem a jelikož jim ve vztahu nic nebrání,nedávám si naději.Druhý den to oznámil s citem i naší dceři. Řekla jsem mu,že jsem pro záchranu našeho vztahu udělat cokoliv i odpustit pokud bude chtít on. Z jeho slov,ale usuzuji,že je pevně rozhodnut. Teď zpětně si uvědomuji,že manžel vlastně pomáhal.Ráno vstával s dcerou do školy ,venčil psa dokázal i utřít prach a vysát.O rodinu se vždy staral a to mi bylo asi málo….Bohužel až, když člověk zůstane sám,pak si vše uvědomí a vidí to z jiného pohledu. Ráda bych slyšela Váš názor a radu ,jak se správně zachovat.Aby mé šance na obnovu našeho vztahu,byli co nejvyšší. Předem děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá …, vážím si vaší schopnosti zanalyzovat vývoj manželského vztahu. Bohužel vylitá voda z lahve a slova vyšlá z úst nelze vzít zpět… Slepovaný zvon již nevydá krásný zvuk… Vaše momentální šance na obnovu vztahu nevidím velké. Používat děti jako prostředek k obnově vašeho manželství nedoporučuji. Budete-li se chovat důstojně, je to nejlepší předpoklad pro to, aby váš vztah v budoucnu dosáhl nejvyšší možné kvality, která je možná. Přeji vám, abyste situaci zvládla s důstojností.