anonym Personál zeptal se před 15 roky
dobrý den, je mi 13 let a mám problém…moje mamka je na mě poslední dobou hodně zlá, nadává mi nadávkami, které tady nebudu ani jmenovat a nicc mi nevěří…jednoduše mě nenávidí..v tom by ani ten problém nebyl..na to jsem si už zvykla…problém je v tom, že se ke mě začala takhle chovat až po odtěhování…a i když se jí tady moc líbí a našla si i po dlouhé době přítele..nechápu to, ale pořád to není ten problém…já jsem měla velkou lásku v mé bývalé třídě, kam jsem chodila, než jsme se odstěhovali..nikdy jsem mu to neřekla, a ani jsem se to nechystala, ale pořád se mi po něm stýskám..ráda bych si sním popovídala, že je to asi poprvé kdy jsme k někomu něco cítila, ale on mě nenávidí a neustále mě pomlouvá…i to bych přežila..ale dnes se stalo něco jiného.už 2 měsíce se mi ani trochu nelíbil ani jeden kluk a to se mě ještě nikdy nestalo..dneska jsme s holkama v mé nové třídě cvičili vystoupení na besídku..hip hop…a po nás cvičila též hip hop holky z devítky..a jak se tam tak kroutily, všimla jsem si jedné holky…strašně se mi zalíbila…a čím víc jsme na ní koukala, tím horší to bylo..začala se mi líbit víc a víc…a najednou sem k ní začala něco cítit..to samé co jsem cítila k tomu klukovi, který se mi moc líbil…bojím se co to se mnou je…nevím zda tenhle problém je z hlediska psychyatrického, ale potřebuju vědět alespoň něčí názor, na odpově´d, proč?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá M., nezoufej :) – podívej se na na něco hezkého (třeba na květ, na motýla, na slunce… – život je hezký i když je někdy těžký) Také je třeba, aby jsi věděla, že jsi součástí toho krásného světa!!! Jsi jedním květem! Vnímám, že prožíváš emocionálně rozjitřené období, bylo by dobré, kdy jsi našla ve svém okolí někoho, ke komu budeš mít důvěru a budeš si s ním povídat o tom, co prožíváš, co cítíš. Bylo by fajn, kdyby to byl moudrý dospělý (co babička?) Je hezké, že umíš cítit lásku, náklonost… Potřebovala by jsi se naučit, jak se chránit před šípy, které vnímáš, že z okolí k tobě přicházejí, jak zářit a nebýt zranována. Ohledně toho, že se ti líbí kluci i holky, není třeba panikařit. Můžeš mít i hezký vztah s dívkou. To, že se ti dva měsíce nelíbil žádný kluk není nic neobvyklého!!! Spíše není obvyklé, že se ti pořád někdo líbí… Jsou lidé, kteří si bisexualitu hýčkají. Přemýšlej, co ti to přinese. Chceš to? Budeš-li chtít se zastavit, na kus řeči a probrat situaci podroběněji, určitě je možné domluvit si se mnou termín.