anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý den, prosím o radu v situaci, ve které se doma plácáme. Žiji s přítelem, který je 2x rozvedený a má celkem tři děti, z prvního manželství 2 dospělé děti, z druhého manželství (které ztroskotalo teprve před 3 lety) 5ti letého syna. Partner se živí prací,kdy nelze soudně stanovit přesné dny, kdy si bude syna pravidelně brávat. Mají tedy soudně danou dohodu, že si syna může brávat po dohodě s matkou. Jenže matka dělá naschvály a snya přítelovi vůbec nedává. Tak například: V den, kdy má být malý s námi, se paní od rána neozývá aby si kluka předali, v poledne napíše, že jedou někam na výlet a že třeba večer se ozve, ale to už se neozve. Nebo se neozývá vůbec, nezvedá telefon a nereaguje na sms. Nebo se věčně vymlouvá, že je syn nemocný a přítel může jít za ním jen k ní domů. Rozumějte "nemocný" – 2x za den kýchne a týden musí ležet doma… Oba nás to štve, jelikož nám zasahuje do našeho života a našich plánů a od ledna se to takto táhne, že já jsem "nevlastního syna" vůbec neviděla a přítel od ledna celkem asi jen 8x na hodinu (tj. 8 hodin za 4 měsíce!), když ho musel jít jako nemocného hlídat. Jinak má paní pořád výmluvy, proč malý nemůže jít za tátou. Teď o víkendu přijela jeho nejstarší dcera, které se bývalá paní ozvala a šly na procházku, kde jí strašně na nás oba nadávala a říkala, že se syn bude se svým otcem vídat jen pod jejím dozorem. Což je nesmysl, nikdo jí nic neudělal, ona se s přítelem rozvedla, ona ho vykopla z domu, jen z něj tahá peníze (a ne malé peníze), ale on syna nevídá. Prosím vás, co se s tím dá dělat? Já bych paní hnala k soudu, ale nevíme, jak to udělat skrze přítelovu práci, která je opravdu šíleně proměnlivá. A s paní prostě není rozumná domluva, nejde to s ní po dobrém. A ještě ze sebe před ní přítel dělá hloupého a nechává si to líbit, protože si jí proti sobě nechce poštvat…Prosím, můžete mi poradit? Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milá Kateřino, když se lidé nechtějí domluvit, je to nemilé. Možnosti jsou dvě: Bud nechat věci běžet a v podstatě syna nevídat – smířit se s tím, že vynaložená energie na boj za styk s otcem nese více neklidu než klidu … a říci si, že když si syn bude chtít cestu najít později, najde si ji… Zachovávat přiměřený zájem… Druhá možnost – vynakládat úsilí na OSPOD a právníky a pychology a soudy… a vysledek nejistý. skutečně zvážit, zda vynaložená energie by se nedala využít jinak. A v žádném případě ze sebe nenechat tahat peníze. Asi bych udělala ted návštěvu OSPODu, nahlásila stav věcí a nechala je konat.