anonym Personál zeptal se před 7 roky
Dobrý den, nevím na koho jiného se obrátit, ale Vy jste vždycky pomohla. No, mam tak trochu problém s přítelem. Nebo ani ne s přítelem jako se sebou. Neskutečně žárlím na jeho bývalou. Já jsem ho několikrát žádala aby se s ní přestal bavit, přesto že vím, že nemám žádné právo mu něco zakazovat nebo citově vydírat. Mě hrozně vadí, že ona byla jeho první velká láska, semnou je sice o rok déle, ale s tím, že ji požádal o ruku a mě řekne že se nechce ženit a ještě tvrdí že to tak není, že to byla jen legrace ( to zasnoubení). Hrozně mi vadí, že on lže že za ní nejde, ale zase co můžu říkat, já byla mezitím na koncertě a on mě pak vyzvedl i s kamarádkou … Mě ta ženská vadí. Štve mě, už jen svým způsobem vyjadřování. Vzhledem. Stylem života. Mluví semnou povýšeně. Říká mi " ta blondýna". Vadí mi ze on u ní spí. Mě by snad nevadilo kdyby spal s ní, ale ne že chodí k ní domu, že spolu šli ven a koukali na hvězdy, a on říká těším se na tebe bohyně moje a ona na to " jee takhle si mi řekl když jsem tě prvne vykouřila ". Přitom ona má taky přítele … a ja sem byla dvakrát nevěrná protože jsem byla z tohohle nešťastná a chtěla aby žárlil a on jenom " to nic zlatíčko to je dobrý". Proč píšu vám a neřeknu mu to? Už se stalo. Aspoň desetkrát. Za ty 4 roky. On mi vždycky řekne nemáš důvod žárlit, já miluju tebe. Mam dost. Jak se mám smířit s tou žárlivosti? Co mám dělat? Žere mě to. Nikdy jsme se nehádali. Vždycky sem mu vyhověla ve všem protože by si jinak tyhle nane šel stěžovat.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 7 roky
Milá z., mno, náročné, tak jak to píšete. Opírejte se o to, že miluje vás, že pro vás přijede. Potřebujete se naučit milovat přítele i s tím, že v jeho životě je vztah k první lásce. Bylo by vhodné, aby vztahy byly otevřené a vzal vás na setkání s ní. Neměl by vás oddělovat… "i když přítel má vztah i s XY, mám se ráda a přijímám se." – zkuste si tu větu prožít srdcem, solárem, bříškem… Držím palce.