anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý den,je mi skoro 19, mám ráda historii, svět a přírodu. proto jsem taky šla na cestovku a strašně jsem se těšila, že budu cestovat. Jsem spíš uzavřenější typ, píšu příběhy, básně, jsem romantická a občas utíkám do svého světa. Před rokem jsem byla nejšťastnější člověk na světě, potkala jsem úžasného kluka, který mi od té doby neustále dokazuje, jak mě miluje. Ale někdy se ptám, a moji rodiče nad tím vrtí hlavou, jaká je to láska? Měla jsem jet na 3.měsíční stáž do Řecka, což mi nezakázal, ale vysvětlil, že by to bylo ode mne sobecké, když on chce být se mnou a že bychom přišli o celé prázdniny spolu a že mě tam ještě vezme mockrát. Přišlo mi to logické,i když ŕecko byl vždy můj sen, ale naši strašně zuřili, že mu ustupuji. Trávíme spolu každý víkend, což se mojí rodině taky nelíbí ( máme spolu docela silnou vazbu, je nás 5, on je jedináček zvyklý jen natáhnout ruku a rodiče se přetrhnou), po dlouhých hádkách jsem si prosadila, že budu jeden víkend v měsíci doma. I tak ale hrozně těžce nese, když jdu někam se ségrou nebo prostě bez něj. Teď se to vyhrotilo ještě víc. Od rodičů jsme dostali k vánocům lístky na velký koncert, ale onemocněl mononukleozou, jeho mamka tvrdila, že to není nakažlivé, ať na víkend přijedu a tak jsem tam u něj strávila dva víkendy. Na koncert ho pustit nechtějí a navíc tvrdí on i jeho rodiče, že když tam půjdu s našima budu sobecká mrcha, protoze on musí chudák zůstat doma. Dokonce slibují, že nám uhradí dva jiné koncerty..Moje rodina zuří, prý to nemá logiku, tvrdí, že mě psychicky týrá a že sobec je on. Já si nejdřív myslela, že je to opravdová láska, ale teď už mi to přijde taky " přes čáru " navíc mě neustále kontroluje a když mu hned neodpovím na fb, je zle. Proto se taky pořád hádáme. Nemyslím, že vztah je o tom být spolu 24 hodin 7 dní v týdnu. Uvědomuji si , že jsem rozpolcená, v podstatě mě odstřihl od zbytku světa, on ale tvrdí, že mi nikdy nic nezakazoval, což je pravda..vždycky mi to jen podá tak, že pochopím, že má pravdu on a pokud se snažím něčeho dosáhnout svými argumenty, hádáme se a nakonec je stejně po jeho. Jenže- strašně ho miluju, neumím si představit , že bych byla bez něj a singl.. Nyní provádím v rámci praxe daleko na hradě a on se může zbláznit, ale mám to povinné. Mamka lomí rukama a tvrdí, že to není láska. On tvrdí, že to je láska a pro ni je třeba něco obětovat a já že to nechci, myslím jen na sebe … Tak jak to teda prosím Vás je ? Kdo má pravdu ? Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milá Danny, on a jeho rodina jsou zvyklí prožívat vztah spíše vlastnicky a symbioticky. Tvoji rodiče chápou lásku a vztah jako prostor pro podporu se navzájem a respektování individuality. Chápu, že pocit lásky je ted to, co tě s ním drží ve vtahu… Budeš postupně zjištovat, zda tvoje sebeláska, respekt k tvé bytosti má přednost před láskou k němu. Můžeš i v lásce propustit. Pravděpodobnost, že on se změní, je minimální. Držím palce.