Dobrý den, mám sedmiletého syna, o kterého jsem se staral od narození dva roky sám, poté přišla kamarádovo sestra, že by chtěla se mnou začít chodit, byl jsem na vážkách, protože přítelkyni bylo v tu dobu 18 let. Všechno jsem ji vysvětli co to všechno obnáší a ona i přesto se mnou chtěla být a já jsem vzal v potaz, že i ona byla z neúplné rodiny, takže by k malému mohla mít hodně blízko. Začal jsem chodit do práce, jelikož jsem byl na RD, takže péče o syna byla na mé přítelkyni, kde ji pomáhala tedy i má matka. Myslel jsem si, že je vše v pohodě, ale po čase jsem zjistil, že k malému tak netíhne, po rozpravě s ní, mi tvrdila, že ještě nemá v sobě mateřský pudy a až bude mít své vlastní dítě, tak je jistě projeví. Nechal jsem se přemluvit, ale nelituji toho, protože dnes máme krásnou 5 měsíční holčičku, ale bohužel chování k mému synovy, kterému je už 7 let, se chová, jako k cizímu. Když se ji zeptám, proč se s malým, taky nepomazlí nebo neobejme, tak mi odpoví, že má on přijít za ní sám, že se mu vnucovat nebude a, že ji stejně jako mámu nebere, protože má radši svoji babičku, tedy mou matku, protože přeci je u ní víc než u nás doma. Když se jí snažím vysvětlit, že ten kluk potřebuje vidět taky tu lásku od ní, tak si myslí svoje. Další věc je, že přítelkyně se nechává ovládat svou matkou a jejími radami. Od sedmi rána bombarduje moji přítelkyni sms, co budeme nebo kde budeme dělat nebo vařit. Dokonce se plete i do našich hádek. Když jsem jí vynadal, ať se do našeho vztahu neplete, dala chvíli pokoj, ale potom to začalo na novo. Věc se má totiž tak, že matka mé přítelkyně neměla první manželství šťastné ,a proto nemůže skousnout, že by její dcera měla hnedka na poprvé šťastný rodinný život. Vím, že kdyby nebylo její matky, tak dnes má má přítelkyně k synovi mnohem blíž. Nevím jak to mé přítelkyni vysvětlit, ale ohledně své matky nechce nic slyšet a dokonce to není ani pravda. Já jenom nevím co mám dělat, protože přítelkyni miluji a nechci, aby mé další dítě bylo opět z neúplné rodiny. Když ji požádám, aby jsme šli spolu do poradny, tak mi odpoví, že není blázen, takže chodit nikam nebude.Už si opravdu nevím rady

Milý Adame, situace složitá, mzrí mne, že přítelkyně má pocit, že pracovat na harmonii v rodině je jen pro blázny – zajímavé pojetí ;) . Můžete vůči ní komunikovat, že vás situace trápí, že to ovlivnuje i váš cit k ní… že byste rád, aby s vámi spolupracovala… že takové rozložení vztahů v rodině může přispivat k tenzi a rozdělení… V obecné rovině nikoho k lásce nedonutíte…budete muset situaci přijmout… můžete se stavit a projdeme vaše pocity a možnosti kolem této situace.