anonym Personál zeptal se před 7 roky
Dobrý den, moje žena již dlouhou dobu pije alkohol v podle mě v dost velké míře, víkendy od rána a vždy po směně, a buď dokud nedojde dna a nebo dokud je co pít, a následkem tohoto pití jsou urážky, ponižování, vyhrožování sebevraždou, tudíž velmi časté hádky, křik a následně pak přichází sebelítost, plané sliby a hlavně sebejistota že žena není žádný alkoholik nebo něco podobného. Bez alkoholu odmítá komunikovat a s alkoholem jen uráží, ponižuje a obviňuje atd. a nelze se s ní už na ničem domluvit. Za 15 let manželství se mnou nesestavila jediný měsíční rozpočet, nikdy se mnou nerozebrala manželství i přes obrovskou krizi kterou spolu máme, nikdy se se mnou nedomluvila na výchově ani prospěchu dětí, na volnočasových aktivitách, prostě opravdu nekomunikuje. Když jí věci vysvětluji tak říká jen jak ji omezuji a urážím že ona taková není a nebo rovnou odejde a ignoruje což je pro ni velmi časté. Žijeme z velmi málo peněz, pro zadluženost v malém domečku se zahradou a máme dvě děti 10 a 14 let, které se po vzoru svých rodičů chovají velmi agresivně a hrubě vůči sobě a jejich blízkému okolí. Nevím kam bych se měl nebo mohl obrátit a jak přesvědčit ženu že by měla jít do protialkoholní léčebny nebo psychologovi, psychiatrovi. Takový život je pro mě a děti velmi stresový a nevyrovnaný a velmi těžko se s tím žije a pracuje. Dnes jsem ženě navrhl buď rozvod nebo protialkoholní léčba ale mám výčitky svědomí jestli dělám opravdu dobře. Sám jsem již jednou skončil v péči psychologů pro manželčin nezájem ale život v prostředí které je naplněno negativismem a převážně zlými názory, je pro mě velmi ovlivňující a už si již nejsem jistý co je správné a co ne a kde je ta pravá realita ve které bych měl být. Nevím jestli existuje na tohle nějaká rada nebo pomoc ale pokud by byla nějaká rada budu za ni moc rád. Děkuji.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 7 roky
Milý Martine, náročné :( … a finanční situace tomu nepomáhá, ale cesta jistě je. Začněme tím, že manželství neplní funkci – ani partnerskou, ani výchovnou, ani ekonomickou. Je tedy zřejmé, že je třeba rozvodu a následně nového uspořádání. (s alkoholičkou po 15letech nefunkčního manželství nic rozumného nevymyslíte a nezrealizujete – to je třeba pochopit, že zázraky se nedějí – pro děti je rozvod už skoro po dvanácté;) – ale lepší pozdě, nežli později) Rozvod proběhne tehdy, když je uspořádána péče o děti – nutné požádat o spolupráci OSPOD = péči o dítě při městském úřadu – chtít děti do péče, pro matčinu neschopnost péče… Rozvod a rozstěhování – matka ubytovna? – její starost – s rozdělením ekonomiky vám pomůžou na OSPODu nebo http://www.obcanskeporadny.cz/ – nedejte se a cestu najdete – existují sociální dávky, pomoc v hmotné nouzi … nebo konzultace s oddlužovači – osobní bankrot – nevím… je třeba už postupvat racionálně a systematicky – jinak agrese a destrukce bude pokračovat!!! a za vaší aktivní spolupráce. Takže držím palce do realizace.