anonym Personál zeptal se před 7 roky
Jsem s partnerem 18 let, máme 9 letou dceru. Nedávno jsem přišla na to, že mě podvádí. Už to udělal jednou před 4 lety.Tehdy to byl tak velký šok, že jsem nemohla, ani pracovat. Pořád jsem brečela. Tak mě to vyvedlo z míry. Nikdy bych to od něj nečekala, tak hodně jsem mu věřila. Tak hodně jsem věřila v nás, že se nám tohle nikdy nestane. Tehdy jsem mu napsala (ano napsala, protože jsem to nedokázala říct a protože asi spolu nedovedeme o těchto věcech mluvit), že mu dávám čas, aby si rozmyslel co chce dál. Jestli chce zahodit všechny ty roky, které jsme spolu prožili. Že mu dávám čas, ale že to nesmí trvat dlouho, protože to dlouho nevydržím. Nakonec řekl, že to skončilo, že si vybral nás. Když jsem si s ním o tom chtěla promluvit, tak říkal, že později, že teď o tom nechce mluvit. Když jsme se k tomu dostali, tak mi řekl pouze to, že už se vedle mě 4 roky trápí, že chtěl zažít něco jiného, že se mi víc svěřovat nebude, že by mi to ublížilo. Tak jsem mu znovu dala možnost odejít. Že ho nevyhaním za ní, ale aby si šel žít sám, tak jak chce a uvidí jestli mu budeme chybět. Neodešel. Asi po třech letech odjel na hory, prý s kolegy. Ale mezi kolegy byla i jeho bývalá milenka. Vyfotil si je na mobil a zapomněl, že se mu to rovnou ukládá doma na PC. Když jsem mu zavolala, že vím, že je tam s ní, že se nemusí vracet. Tak samozřejmě zapíral a snažil se ze mě udělat žárlivou stíhačku, že neví co mi kdo nakukal. Když jsem mu poslala inkriminovanou fotku, tak se mi omlouval, že je to jinak, že to byla náhoda, že ví že to pokazil a bude si muset důvěru zasloužit. Že jsme s dcerou jediné, že už si ujasnil priority, že nás potřebuje, že chce být jen s námi. Znovu jsem mu uvěřila. Uběhl rok a stalo se to znovu. Tentokrát je to jiná žena. Když jsem na to přišla, tak jsem mu rovnou oznámila, ať si zabalí svoje věci a odejde. Řekl, že nikam nepůjde, že to není tak jednoduché. Že máme dceru a musíme ji vychovat. Tak jsem mu řekla, že nechci žít s někým kdo mě nemiluje, komu jsem ukradená. On řekl kam by měl jako jít, jestli má jako spát v kanceláři. Řekla jsem mu ať si jde bydlet k ní. Znovu odpověděl, že nikam nepůjde, že to není tak jednoduché. Dcera část hádky zaslechla a pořád se vyptávala, proč spolu nemluvíme, že má o nás strach. Tak jsem jí řekla, že nemusí mít strach, že jsme si to s taťkou vysvětlili. Že se dospělí někdy hádají, ale že už je to v pořádku. Několik dní na to jsme se dívali na nějakou televizní hru kde se manželé hádali a nakonec se rozvedli. Tak jsem ji vysvětlila, že se to někdy stává, že si lidi přestanou rozumět, nebo se zamilují do někoho jiného. Zeptala se jestli se to může stát i nám s taťkou. Řekla jsem jí, že ano. Na to mi řekla, že by to neunesla, kdyby měla bydlet jenom s jedním z nás. Kvůli ní se snažím všechno zvládnou, ale připadám si jak na tobogánu. Chvíli je mi celá ta situace jedno, chvíli chci, aby se vrátil můj milovaný Jiřík, pak si uvědomím, že už to nikdy nebude on, tak chci aby se odstěhoval, abych měla šanci si to odtruchlit a možná začít znovu. Třeba na mě taky ještě někdo čeká. Každou noc čekám až budou všichni spát a pak brečím. Druhý den jsem unavená a v práci dělám zbytečné chyby, které jsem dříve nedělala. Nejvíc mě zranilo to, že to nebyla a není obyčejná nevěra, ale je na něm vidět jak je do těch žen zamilovaný. Někdy mám pocit, že mě takto nikdy nemiloval. Nebo už je to tak dávno, že už si to ani nepamatuju. Mně tvrdí, že od doby co mu umřel táta (když mu bylo 18) a máma byla pryč (odešla od rodiny s o 17 let mladším mužem), tak se zatvrdil, že nebude dávat city najevo. Ale bohužel jsem si přečetla jednu zprávu pro "ní", ve které bylo citů, že jsem si říkala proboha, takhle svou lásku nedává najevo ani své dceři. Potřebovala bych poradit, jak celou situaci řešit, jak to zvládat, aby se mi nechtělo pořád jen brečet. Jestli má smysl kvůli dceři ve vztahu pokračovat, jestli i pro ni nebude lepší, když budeme žít zvlášť. A pokud by došlo na rozchod, jak ji to co nešetrněji sdělit. Dcera po prázdninách půjde do 4.třídy a mění se jim třídní učitelka, kterou zbožňuje. Už to velmi těžce nese. A já na ni, tu kterou nejvíc miluji, někdy zbytečně křičím kvůli blbostem. Přitom se přistihuji přitom, že vlastně chci křičet na něj – já jsem tu taky, všímej si mě. Myslím, že mu taky hodně vadí, že jsem ztloustla. Ale to je zase důsledek toho, že mi nedával a nedává svou lásku najevo, a tak ji hledám v jídle. Poslední věc, kterou mi oznámil je, že má ponorku, která ho ubíjí, že už takhle nechce dál fungovat, bez ohledu na to jestli někoho má, ale ze se nemůžeme rozejít kvůli dceři. Že by si neodpustil kdyby jí ublížil. Že spolu žijeme jak spolubydlící. A nemáme vlastně, krom dcery, nic společného. Což si nemyslím.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 7 roky
Milá Masho, chápu, že je to bolestivé a náročné. vztah se sebou Doporučuji navázat vztah se sebou, třeba před zrcadlem, vyjádřit lásku k sobě i ke svému tělu, ta osoba v zrcadle by měla být vámi milována na prvním místě (je-li to pro vás náročné, objednejte se). Když ji budete naplanovat sebeláskou, nebude třeba kompenzace jídlem. Za klíčové považuji "Poslední věc, kterou mi oznámil je, že má ponorku, která ho ubíjí, že už takhle nechce dál fungovat, bez ohledu na to jestli někoho má, ale ze se nemůžeme rozejít kvůli dceři. Že by si neodpustil kdyby jí ublížil. Že spolu žijeme jak spolubydlící. A nemáme vlastně, krom dcery, nic společného. Což si nemyslím." Máte odlišné vnímání, druhému to ale nevnutíte a jak píšete "nechci žít s někým kdo mě nemiluje" a také "abych měla šanci si to odtruchlit a možná začít znovu." Tak vám držím palce a dejte se do vyrovnání se s novou životní situací.