anonym Personál zeptal se před 7 roky
Dobrý den, je mi 25, bydlím s rodiči- mamkou a tatkou, který je na vozíku, tatka je arab, oba rodiče jsou muslimové. Vedli mě vždy zkrátka, ale vychovali mě dobře. Většinu času jsem dost trávila s nimi. Před 4 lety jsem potkala svého nynějšího snoubence (27). Ten bydlí s bratrem a otcem, který trpí narcistickou poruchou osobnosti – jeví se jako ukázkový manipulativní rodič. Snoubenec náš vztah po měsíci, co otci o něm řekl rozhodl jej tajit, neboť mu otec dělal ze života peklo.. díky mé národnosti a dalším dispozicím. Tají to již 4 roky.., ted se chceme odstěhovat, otci vše říct. Nevíme vůbec jak. Já navíc trpím šílenou rozporuplností. Chci se odstěhovat. Nechci opustit rodiče. Cítítm se za ně zodpovědna. Bojím se, že se o sebe nezvládnout postarat. Nevím vůbec jak dál.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 7 roky
Milá R., urovnat rodinné vztahy a naučit se v nich plout v harmonii je někdy fakt náročné. To bude i tvůj případ. Podle mého by se to hodilo chodit si povídat o tom, jak to cítíš k rodičům, jak vnímáš, že neseš jejich "tíhu" a co s ní… Následně je vhodné jejich osud nechat u nich a zařídit se…. Mohla by jsi se zajímat o rodinné konstelace u pana Bílého. Rodičům je vhodné poděkovat za život, výchovu, ale je třeba dopřát si svobodné kroky ve své cestě v dospělosti. Promluv si i se svými rodiči, jak to cítíš, věřím, že ti požehnají – nechceš s nimi přeci přerušit kontakt. Držím palce.