anonym Personál zeptal se před 7 roky
Dobrý den, chtěla bych se svěřit a požádat o nějaké povzbuzení, nebo nevím, jak to správně definovat. Měla jsem přítele, s kterým jsme spolu byli něco přes dva roky. Už nějaký čas jsem s ním žila u něho doma. Mně je čerstvých 29 let, přítel je o rok mladší. Seznámili jsme se v době, kdy mi tragicky umřela maminka, kvůli pár korunám z dědictví (cca 50 tisíc Kč) se mě otec se sestrou pokusili uškrtit, zasahovala i policie, přerušila jsem s nimi styky. V té době jsem potkala přítele, líbil se mi, zamilovala jsem se a po pár měsících jsme se domluvili, že k němu půjdu bydlet. U přítele bydlel jeho otec. Už když mě poprvé viděl, to jsem tam ještě nebydlela, tak mě viděl cca 5 minut a řekl nám, ať jdeme do prdele. Mělo mě to varovat, ale byla jsem hodně psychicky na dně. Nastěhovala jsem se k příteli, jeho otec nám od začátku organizoval život. Přítel otce živil, věnoval mu takřka veškerý svůj volný čas, skákal, jak otec pískal. Otec byl zdravý, tařka čerstvý důchodce. Přítele i mě pomlouval, choval se k nám jako k dětem, ale zároveň se sám jako dítě v mnohém choval, nechával třeba svítit svíčky u stropu, když nebyl v pokoji, až ohořel strop, ale dělal to i potom. Našel si přítelkyni podobného ražení, která se ke mně chovala též jako ke kusu hadru. Přítel tohle snášel, zpočátku mi i popíral, že se něco děje, když jsem s ním o tom chtěla mluvit. Časem ale přiznal, že to tak je, ale dál s tím nic nedělal. Přítelův otec má dluhy, které neřešil a neřeší. Až to vyústilo k tomu, že u nás byli exekutoři, které jsem vyplatila, ale otec dělal zase, jakože nic. To byla pro mě už poslední kapka, takže jsem zvolila odstěhování se. Našla jsem si pronájem, ale čekala jsem ještě pár týdnů, až se pronajímatel odstěhuje do svého jiného bydlení. Příteli se to nelíbilo, že se od nich stěhuji. Ale časem dělal, že mu to nevadí, i když se střídalo období, kdy mi vyhrožoval a zastrašoval mě s těmi, kdy se mi za to omlouval. Odstěhovala jsem se, přítel mi ten večer v novém bytě udělal hroznou scénu, křičel atd. a vyhrožoval, že je konec. Po tom, jsem mu řekla, ať odejde. Tak odešel, další den se omluvil. Potom se dva dny se mnou hádal pro blbosti, až se se mnou rozešel. Během našeho vztahu mě hodně omezoval, takže jsem se nemohla s nikým bavit, jednoho kamaráda jsem si vzít úplně nenechala, ale hodně jsem kontakt omezila, i tak mu byl trnem v oku. Teď jsme rozešlí a říkám si, jestli jsem neudělala chybu. Na jednu stranu mi spadl kámen ze srdce, na druhou stranu mi je hrozně smutno, nevím, jak se s tím vypořádat. Chtěla jsem vztah zkusit nějaký čas "na dálku", a pak aby přítel nechal to své bydlení otci a my bydleli někde spolu. Doufala jsem, že třeba přehodnotí svůj nezdravý vztah k otci. Přítelovi dva starší sourozenci otce taky nevydýchali. Přítelův bratr skončil na práškách na deprese, na drogách a na alkoholu, přítelova sestra v osmnácti radši odešla z domu. I přesto mi je toho, že spolu s přítelem nejsme, líto. I toho, že jsem mu neuměla pomoci tu jeho situaci vyřešit, nechtěl si nechat pomoci. Poradíte mi prosím, jak se s tím co nejlépe vyrovnat, s rozchodem, se změnou bydlení, z nastěhování do nového města? Hledám si tu práci, příští týden mě čekají nějaké pohovory a ani nevím, jestli mám na to sílu. I když vím, že se vzchopit musím. Děkuji Vám za Vaše rady.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 7 roky
Milá Boletko, někdy je to hodně těžké. Ale podle toho, co píšete, jste neměla jinou důstojnou možnost, jak ta vyřešit. Naštěstí jste projevila zdravé sebevědomí a odešla. Je to smutné, že přítel nežije zdravý samostatný život a od otce se neodpoutal. Ale tak, jak jste to popisovala, tak bych moc nečekala, že přítel dá přednost vám a odstěhuje se – byl by to takový malý zázrak. Budte ráda, že jste z toho pryč, dluhy to potáhnou dolů… Taky už víte, že partneři jsou nejistí a není dobré opouštět kamarády – věřím, že kamarády se vám podaří znovu kontaktovat a vztahy obnovit. Najděte si třeba rituál k tomu, jak propustit přítele ze srdce a nechat tam jen lásku, kterou jste cítila. Přijdte na léčebnou meditaci – na uzdravení, na sílu, na regeneraci… Držím moc palce, abyste v novém městě našla pohodu.