Vážená paní Roveno, velmi si vážím toho, co pro lidi děláte a i já bych Vás ráda poprosila o radu. S manželem máme šestiletého syna a před cce 3 lety jsme koupili starý dům po manželových příbuzných, který vlastními silami (ne)rekonstruujeme :-) Manžel po takovém domě vždy toužil, jeho koupí se mu dle jeho slov splnil sen. Abychom mohli bez problémů splácet hypotéku (brali jsme si 90% částky) a také financovat rekonstrukci, musel manžel změnit práci. Za takovou, kde je více na cestách. Zpočátku cestoval např. 6x do roka, někdy na jeden, jindy na dva týdny, což jsme zvládali v pohodě. Ale postupně frekvence pracovních výjezdů roste a nyní je to tak, že od dubna byl doma celkově 4 týdny (z toho samozřejmě většinu dnů v práci zde v ČR). Za období prázdnin jsme spolu nebyli na jediném výletě. Syn si od něj zcela odvykl a já jsem začala mít zdravotní a posléze i psychické problémy. První ranou pro mě bylo odstěhování jediné kamarádky, se kterou jsem se zde stýkala. Odešla za manželem do zahraničí. Dále nám umřel pes, který byl pro mě důležitým společníkem a měla jsem s ním větší pocit bezpečí. I syn byl na něj hodně fixován. Než jsem si stihla zamluvit štěně, zjistilo se, že syn má alergii a nebylo nám pořzení psa ani jiného zvířete doporučeno. Prý jediné zvíře, na které jsou testy negativní, je kůň – a toho si dovolit opravdu nemůžeme :-) Souběžně s tím se zvyšovala četnost manželových cest a já jsem přestala stíhat a zvládat každodenní non-stop zápřah. Jedna angína střídala další, k tomu další a další infekce a já se cítila čím dál slabší. Manžel se vždy vyjádřil, že je mu to líto a ať se držím. Ale pomoct mi nedokázal. Nebyl doma. Byla jsem na vše sama. Mé problémy se začaly často zhoršovat kolem termínu odjezdu manžela pryč, čímž mi došlo, že bude velkou roli hrát psychosomatika. V dubnu jsem kvůli svým psychickým problémům navštívila psycholožku, ale musím bohužel konstatovat, že konzultace s ní celou situaci ještě zhoršila. Paní psycholožka totiž otevřela téma toho, že je možné, že je mi manžel nevěrný a to mě úplně zlomilo. Tou dobou jsem také změnila práci, vzala jsem jen zkrácený úvazek, protože jsem byla neustále vyčerpaná. A tak to trvá stále. Jedinou mou světlou vizí jsou příjezdy manžela domů, k nim se vždy upínám. Teď je manžel od půlky července pryč, měl se vracet za 5 dní, ale včera ráno mi telefonoval, že se to minimálně o týden protáhne. A navíc v půlce září ho čeká opět minimálně 14-denní služební cesta. Celkově se frekvence jeho cestování zřejmě ještě zvýší (nejisté jsou i Vánoce). Po tomto telefonátu jsem se pschicky složila a od té doby prakticky nepřetržitě pláču. Nedovedu vysvětlit přesný důvod. Před synem se snažím ovládat, ale jde to špatně. Noc jsem probrečela komplet. Nejsem schopná jíst, je mi opravdu i fyzicky zle a dokonce jsem v noci měla i horečku a zimnici. Tak moc psychika dokáže – to mě až šokovalo (den před tím jsem se cítila zcela zdravá, jela jsem se synem na výlet na kole). Vždy jsem se v psychicky náročných situacích snažila nějak zabavit a aktivizovat, abych odvedla pozornost, ale teď se mi to vůbec nedaři. Dříve mě bavilo hodně věcí, byla jsem nadšenec v práci, měla spoustu zájmů, sportovala. Teď na nic jednak není čas (nemám hlídání syna) a jednak nemám ani náladu. Vše pro mě postrádá smysl a dělám to jen kvůli synovi a ze setrvačnosti. Trápí mě pocity vlastního selhání. Chtěli jsme vždy velkou rodinu, ale teď už je jasné, že pokud se nezmění manželova práce, zůstaneme u jednoho dítěte. Ve velikém domě, který ani nestíhám udržovat, žiju vlastně jen já a syn. Co se týče prodeje domu, tak jsme to s manželem několikrát probírali, ale on na něm velmi lpí a navíc je v podstatě neprodejný, je zde velmi komplikovaná rodinná situace, spoluvlastnictví s rodinou a podobně. Prosím poraďte, jak tuto situaci řešit. Je mi jasné, že takto to dál nejde. Kiki

Milá Kiki, nevím, co je s vaším manželstvím, al každopádně váš psychobiologický systém působí závisle na manželovi. Každopádně je tedy třeba začít pracovat na své psychoenergetické nezávislosti. Je to vaše povinnost vůči sobě, protože tím, že se zničíte, nikomu nepomůžete.Potřebujete se naučit vytvářet pocit bezpečí v sobě. Navažte pro začátek vztah se sebou v zrcadle… Budete-li mít chut přijít pro úvodní inspirativní informace a podněkty, jak vytvořit vztah se sebou, zkusit poodhalit přesvědčení, které vám v tom brání a co s tím, můžete se objednat. Držím palce.