Dobrý den, mám problém týkající se situace na pracovišti. CCA 70 členů IT z toho cca 15 žen (věkové rozmezí od 21 do 35 let). Po svatbách neustále musí ženy poslouchat narážky na těhotenství a mateřskou. Ano jsou tu kolegyně, které do dvou let od svatby opravdu na tu mateřskou odešli, některé z nich se to bály i nadřízenému sdělit. Já jsem nyní také vdaná a od té doby, co mám prstýnek na ruce mi příjde, že se mnou vlastně do budoucna ani moc nepočítají (a to se celou dobu řadím k sortě výkonných a spolehlivých zaměstnanců) -> neustále slyším narážky, ačkoliv jsem již několikrát říkala různé důvody, proč mateřství v dohledné době opravdu nechci – zdravotní důvody, to, že chci ještě kariérně růst, to, že mi ještě ani nebylo 30let, to, že ještě nemám mateřské pudy, to, že nemáme ani zajištěné bydlení, to, že jsme do svatby nešli kvůli založení rodiny, to, že já jsem si ani děti nikdy nepřála, prostě mohu vyjmenovat 100různých důvodů -> vlastně každý týden musím odpovídat min. na 1 dotaz "co já a těhotenství". Nejhorší je to z pozice mého nadřízeného, kterého jsem se snažila nejprve i mile uklidnit, že mu dám určitě vědět, až to budeme třeba i jen plánovat, protože bych ho nenechala na holičkách…..ted se mi na něj změnil pohled a vidím v něm to šovinistické prasátečko, které si myslí, že už mám pupek, jen protože jsem vdaná a že patřím k plotně a proto mě nezapojuje do projektů tak, jako tomu bylo dříve a i když se dobrovolně o nějakou práci hlásím tak ji raději dává nezkušenému kolegovi. Nevím jak se bránit, jak řešit svou situaci ? Svou pracovní pozici mám ráda i nápln práce, ale je mi takto opravdu hodně znepřijemnována, na což jsem už i několikrát poukazovala…..a psychicky mě to vysiluje.

Milá S., to mne překvapuje, že i když s vámi mají zkušenost, že i když srozumitelně s šéfem komunikujete, neslyší to. Předpokládám, že jste s šéfem probrala to, že vás mrzí, že vás do projektů nezařazuje a že byste ráda věděla, proč tomu tak je, Zda máte něco zlepšit, v čem s vámi není spokojen. Jedná se o racionální a taktické dotazování. Je to věc lidská a i když zákon stojí při vás, neumím si představit, že byste to úspěšně vyřešila právní cestou. Držím palce.