anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den, prosím o informaci, jak nejlépe vysadit antidepresiva.Manžel užívá 2 roky Zypexu,Mitrazapin.Má lepší období, potom přijde zpět deprese a já už nevím jak mu pomoci.Jak se chovat,nebo jak k němu přistupovat, když nám nevěří a nevěří ve zlepšení.Říká, že mu tento stav nevyhovuje, snaží se, ale situace začíná být kritická, máme miminko a já už potřebuji také pomoc. Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá VH, život s depresivním partnerem je náročný, protože ono ho "kus" ve vztahu chybí. Patrně se jedná o léky Zyprexu (antipsychotikum) a Mirtazapin (antidepresivum). Víte, já neznám anamnézu a potíže vašeho muže, nemohu tedy touto cestou dát konkrétní odpověď. Obecně platí, že by bylo dobré, aby léčbu manžel kombinoval vytrvale s psycho- péčí a hledáním a nalézáním řešení u sebe. Pro vás je důležité, abyste "hlídala" sebe – stála ve svém středu a byla přítomna pro miminko, abste nebrala zodpovědnost na sebe, za něco, co není vaše (psycho- potíže manžela). I vy si zasloužíte psycho- péči. (a nezapomeňte, vy jste partnerka, nikoliv pečovatelka)