Dobrý den. Můj manžel má problémy s alkoholem, ve velké míře pije pivo. Když už mi s ním došla trpělivost, dala jsem mu na výběr – rozvod nebo ambulantní protialkoholní léčebna. Rozhodl se pro léčebnu. První návštěva u psycholožky dopadla normálně, pak měla dovolenou. Mezitím já jsem otěhotněla. Když můj manžel šel před pár dny na druhou schůzku u psycholožky, ptala se ho mimo jiné, co je nového. Tak jí řekl že čekáme miminko. Opět rozebírali mého manžela, a ona mu pak řekla, že je možné, že jeho problémy mají souvislost se stresem v práci (přitom pil ještě i v bývalé práci). No a že jestli by nebylo dobré práci změnit. Můj manžel je vyučený číšník, v bývalé práci vydělal kolem 9 tisíc, teď je tři roky v nejlépe placeném zaměstnání v našem regionu, navíc povýšil, a má přes 30 tisíc. Přijde mi hrozně praštěné, že psycholožka radí nastávajícímu otci od rodiny, aby se vykašlal na tak skvěle placenou práci, vždyť kdyby bral zas jen základní mzdu, neuživil by rodinu. A moje otázka zní, má na to ta psycholožka právo? Vždyť by mu za chvíli mohla radit, že ať se vykašle i na mě a na naše dítě.

Milá ženo, to je vskutku zvláštní. Doporučuji navrhnout společné setkání, kde sdělíte i své postřehy o vztahu manžela k alkoholu. Pokud se jedná o nebezpečný vztah s alkoholem, jsem zastánce specializovaných pracovišt – a věřte, že vím, proč. Nejvhodnější bývá léčebný pobyt, i když vím, kolik důvodů mají lidé k tomu, že si to nemohou dovolit, bývá nejefektivnější. Doporučuji konzultaci u Apolináře a tam se domluvit na tom kde a jak dál, i kdyby to mělo být ambulantně. Dopřejte si to.