Dobrý den, prosím vás o názor na můj problém. Jsem normální 17letý kluk, který neměl lehké dětství a myslím, že se to na mě podepsalo. Abych popsal mojí situaci, jako novorozeně jsem bydlel s mojí mámou a tátou v jednom baráku, kde jsem s sebou mámou byl až do mých 4 let. V průběhu těchto 4 let se neustále hádali, řvali na sebe a jednalo se celkem o denní rutinu. Prý jsem se už asi jako 2letý pravidelně v 9 večer probouzel a v postýlce dupal na jednou místě třeba hodinu. Nebyl jsem k uklidnění a tak se to stávalo často. Máma se tedy rozhodla přestěhovat ke své mámě, tedy mé babičce a od táty jsem byl na 4 roky odstřihnutý. Babička se o mě starala , protože máma chodila do práce a vlastně se o mě babička pořád stará až do teď. Od mých 6 let máme s mámou byt, ale takové to vyzvedávání ze školy a školky obstarávala babička a výchovu taky. Babička je dost neostýchavá a její výchova mě asi trochu poznamenala. Vždy v rodině byla jako generál a cokoliv se mi nepovedlo, se otočilo proti mě jaký jsem hlupák. I dnes v 17 letech mi pořád něco připomíná, sama v sobě si obstarává tu jistotu, že na něco nezapomenu, tím že je mi vše připomínáno. Například, zamkni, zvedni to, nestrč do toho atd. Je toho spousta. Diriguje mi moje finance, které jsem si sám vidělal a to mi připadá dost divný. Ale abych se dostal ke svým problémům. Od 9. Třídy jsem v depresivní náladě. Noci jsem většinou probrečel, měl jsem a pořád mám pocity beznaděje, nízkého sebevědomí, nemožnosti se rozhodovat a úzkosti. Mám myšlenky na sebevraždu, ale vím, že k činům se nikdy nedostanu. Byl jsem před měsícem u psychoterapeuta a mám doporučení na 19.září k psychiatrovi. Je to za strašně dlouhou dobu pro mě a já se těmito problémy strašně trápím. Nevidím východisko že svých problémů, mám strach z budoucnosti, ale takovou, že mi přijde lepší cesta to moje trápení ukončit. Abych ještě poznamenal, můj táta má 6 let přítelkyni a od začátku se spolu hádají, řvou na sebe a jsou na sebe hnusný. Dokonce si pořídili dítě a před ním se taky hádají. Jediné co vždy při těchto hádkách udělám je, že popadnu sestřičku s jdu s ní do pokoje aby to nemusela poslouchat, protože dětský mozeček to špatně snáší. Nevím jak z toho ven, třeba to tady zní strašně chaoticky, třeba to nezní jako velký problém, ale psal jsem co mi zrovna leželo na srdci a kdybych měl psát vše, tak tento příspěvek posílám po 5 hodinách ustavičného psaní. Chtěl bych jenom slyšet váš názor, jestli opravdu může toto dětství zapříčinit úzkostnou poruchu a poruchu osobnosti, jak mi diagnostikovala psychoterapeutka, jestli mi toto mohla způsobit moje babička a vyrůstání v ženském prostředí. Děkuju moc za odpověď

Milý Jakube, www.rovena.info/vliv-detstvi.html – podstatné tam najdete. Jaké to je mít diagnosu? Jaké řešení, cesta? Jen psychofarmaka? Ano, mohou napomoci, ale neposílí a nepročistí psychiku. Jste na začátku života, chtělo by to hledat i další efektivní cesty práce s psychikou. Je třeba se spojit se svou vnitřní sílou. Hledat techniky, které vás budou bavit, na práci s emocemi, s vnitřním světem. Ráda vám poskytnu info podrobnější, bylo by však vhodné za tím účelem se sejít – nebo aspon telefonicky. Držím palce.