Dobrý den,prosím o názor a možnou radu. Po tří letém vztahu mě přítelkyně ze dne na den opustila, poslední půl rok, nebyl úplně sto procentní, ale zase ne nějak nenormální, trochu jsme se odcizili, ale nutno říct, že oba nás trápil stejný problém a nikdo nedokázal udělat první krok a ani jsme o tom nějak zásadně nemluvili, prostě jsme oba čekali, při rozchodu mi bylo řečeno, že mě má ráda a že jí je se mnou fajn i když občasné hádky byly, ale ty dle mého názoru vznikaly právě proto, že jsme nebyly schopný o problémů odcizení mluvit. Řekla, že jsme víc kamarádi a že bude lepší, když odejdu, že chce poslechnout hlavu a ne srdce, že za našim rozchodem není nikdo třetí. Nutno říct, že po třech týdnech jela na dovolenou s pánem, kterého znala dva týdny, zaslechl jsem, že po dovolené spolu začali chodit, takže měsíc po našem rozchodu. Úplně nechápu v tenhle moment její chování, protože vím jaká je a vím, že tohle není její styl. Máme spolu psa, který samozřejmě zůstal u ní, nekomunikuje, psa vidět nemůžu, prostě nic. Existuje šance, že začne přemýšlet opět o mě, ona ví co pro mě znamená a myslím si, že mě v tom srdci taky furt má, jen prostě jedná tak jak jsem napsal a to hlavou. Je to měsíc a deset dnů co spolu nejsme a mě je furt zle, úplně na rovinu řeknu, že mám úzkosti a myslím na ní prakticky celý den. Prosím o radu, jak se v této situaci tak nějak zachovat, chybí mi ona, chybí mi pes, ale komunikovat se mnou bohužel zjevně nechce. Existuje nějak šance na návrat? Potrebuju jenom to,aby začala zase přemýšlet nad naším vztahem, já vím co vedlo k tomu, že tohle přišlo a vím o chybách. Mě je 36 let a bývalé přítelkyni 34.

Milý Lukáši, šance existuje vždy. Víte, co mne překvapuje? že píšete, že jenom potřebujete, aby začala přemýšlet… tzn. že ve chvíli, kdy vám je zle, jste závislý na jejím přemýšlení? Chápu, že situace mrzí, bolí, je však třeba nahodit si základní program: potřebuju se postarat o sebe, o svou psychiku, vytvořit si plán, jak na to. Jak přežít tyto dny – podívat se do zrcadla a vědět, že je to ten, o kterého se máte postarat. Zastavte se, at to probereme podrobněji a uděláme základní ošetření úzkosti… Držím palce.