anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, potřebovala bych už pomoc! S rodičema. jsem už úplně v koncích, jen se nervuju a stresuju, 14 už nic nejím, prootže mi je špatně, zhubla jsem už asi 3 kila, rodiče mě psychicky týrají, nemůžu nic. JE mi 17 a půl, před vánocema jsem nemohla ani ven tak sjem si zbalila a chtěla jsem odejít, jenže mě máma zamkla abych nemohla odjeít, celý noci nespim a brečim, a ještě k tomu jsem mám ráda jendoho kluka, stýkam se s ním potají ale hodně málo což štve mě i jeho, chtěla bych s nim hrozně moc být ale nejde to. ROdiče mi nikdy nedovolí mít kluka, mají na to jiný názor, je mu totiž 29 ale nevěděla jsme to, nechová s etakani tak nevypadá, ale i kdybych si našla dvacetiletýho tak mi řkenoou že mám mčaasu dost, atd…jenže já jesm už úplně neštastná, kvůli ordičům nemůžu nic, chtěla bych si užít tenhle věk jako každý jiný ale nemůžu nic, nemůžu jim nic ani říct atd. nejde to popsat v jendom textu, ale potřebuju už pomoct aspon trochu nebo se z toho psychicky zhroutim už. nedokážu se bavit už ani s kamarádama protože se hend rozbrečim jak si vzpomenu na mojí situaci a na jejich užasný rodiče…prosím poradte mi co nejdříve

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
MIlá Jančo, jak píšeš, nejde to popsat v jednom textu, tuším že za řádky je více bolesti než je popsáno. Nesnadno se mi i bude odpovídat. Můžeš vyhledat pomoc v okolí -opravdu nevím, která by byla nejvhodnější (učitelka ve škole, pomoc na oddělení sociálně právní ochrany dětí = OSPOD – při MÚ, prarodiče) – každopádně v 18ti letech můžeš od rodičů odejít – přes ten OSPOD zažádat o výživné a dále studovat. Také by bylo dobré, abys našla někoho, kdo tě tímto nelehkým obdobím bude moci provádět. Přeji ti, abys věděla, že jsi zodpovědná za sebe a že rodiče tě nemohou vlastnit (a taky si uvědom, že toho půl roku nejde o život, že máš zdravé ruce a nohy…- takže máš vlastně štěstí)